به گزارش اکوناپرس، این مجموعه فعال در گروه ساختمان سهم خود در پروژه کلارآباد که به صورت مشارکتی با شرکت پایاسازه پاسارگاد در حال اجرا است را واگذار کرد و در حالی که بهای تمام شده پروژه 171 میلیارد و 431 میلیون ریال محاسبه شده، سود حاصل از واگذاری آن مبلغ 218 میلیارد و 569 میلیون ریال اعلام شد. این در حالی است که مدیر عامل "ثپردیس" واگذاری این پروژه را در وضعیت سودآوری سال مالی جاری شرکت بی تاثیر دانست و در عین حال سود حاصل از انجام معامله مذکور را در بازپرداخت تسهیلات و تسریع روند اجرای پروژه های در دست اجرا موثر برشمرد.

بر اساس این گزارش، اکبر میرشفیعی، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس در نامه توضیحاتش گفت؛ این شـرکت در تاریخ 12 مرداد سال 95 قراردادی در خصوص احـداث مجتمع ویلایی کلارآباد در زمینی به مساحت 47 هزار و 878 مترمربع با شـرکت پایاسازه پاسارگاد منعقد کرد که طی این مشارکت قدرالسهم این شرکت به میزان40 درصد از کل پروژه تعیین شده بود. در این بین با توجه به درخواست شرکت پایاسازه پاسارگاد مبنی بر ایجاد تغییرات فراوان در مشخصات و فروش مرحله ای و فاز به فاز مجتمع در بازه زمانی طولانی و با توجه به اینکه درخواست شریک مذکور برای این شرکت افزایش ریسک زمان بازگشت سرمایه را در برداشت، از این رو طرفین تصمیم به خاتمه قرارداد مشارکت کرده و این شـرکت پس از بررسـی و مطالعات صورت گرفته، تصـمیم به واگذاری قدرالسـهم خود با نظریه کارشناسـی و وضـعیت بازار و مطالعات میدانی به شـریک خود کرده است.

طبق دفاتر شـرکت بهای تمام شده پروژه کلارآباد به مبلغ 171 میلیارد و 431 میلیون ریال برآورد شده و سود حاصل از واگذاری قدرالسـهم مبلغ 218 میلیارد و 569 میلیون ریال است که با توجه به نظر حسابرس و بازرس قانونی شـرکت مبنی بر دریافت حداقل بیش از 50 درصد از مبلغ واگذاری در سال مالی، سود حاصل تاثیری در سود سال مالی منتهی به 31 شهریور 97 در پی ندارد و به طور کامل در سال مالی 98  شناسایی و در دفاتر ثبت خواهد شد.

در این شرایط، باید توجه داشت که وجوه حاصل از واگذاری پروژه مذکور باعث تقویت نقدینگی شـرکت جهت پرداخت دیون تسـهیلات بانکی و تسـریع در تکمیل پروژه های جاری شرکت شده و در نتیجه هزینه های مالی شرکت در سال های مالی آتی با کاهش محسوسی روبرو خواهد شد .