شرکت سیمان هرمزگان در پاسخ به نامه رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس در خصوص آخرین وضعیت عملیاتی این مجموعه توضیح داد.

به گزارش اکوناپرس، مهدی باشتی، مدیر عامل شرکت سیمان هرمزگان در واکنش به سوال رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی مبنی بر احتمال تعدیل بودجه سال مالی منتهی به 30آبان 97 با توجه به پوشش مناسب بودجه برآوردی در دوره عملکرد شش ماهه نخست امسال، از عدم تغییر بودجه برآوردی خبر داد.

شرکت سیمان هرمزگان با سرمایه 542 میلیارد ریال در دوره عملکرد شش ماهه نخست سال مالی 97 مبلغ 301 ریال سود به ازای هر سهم محقق ساخته و بدین ترتیب حدود 66 درصد از سود برآوردی 453 ریالی را محقق ساخته است.

بررسی عملکرد این مجموعه سیمانی در نیمه اول سال مالی 97 نسبت به دوره مشابه سال مالی 96 حاکی از رشد 13 درصدی مقدار تولید، افزایش 18 درصدی مقدار فروش و رشد 25 درصدی درآمد فروش محصولات تولیدی آن است.

مدیر عامل شرکت سیمان هرمزگان در خصوص عملکرد "سهرمز" در نیمه اول سال مالی 97 و پوشش بالای سود خالص برآوردی ابراز داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی استان هرمزگان و کاهش معمول فروش شرکت به دلیل گرمای زیاد منطقه و کاهش مصرف سیمان پیش بینی می شود احتمالاً پوشش بالای سود خالص شرکت در شش ماهه دوم امسال تعدیل شود و از این رو در شرایط فعلی نیازی به تعدیل بودجه برآوردی نیست. به طور قطع در صورت تداوم روند فعلی فروش محصولات و یا ایجاد هر گونه تغییراتی در این خصوص اطلاع رسانی می شود.