مدیر عامل بانک دی در پاسخ به نامه سازمان بورس در خصوص آخرین وضعیت عملیاتی این بانک فرابورسی توضیح داد.

به گزارش اکوناپرس، توقف طولانی مدت نماد معاملاتی بانک دی از 29 تیر سال 95، صورت های مالی و آخرین وضعیت بانک دی از جمله مواردی است که در نامه سازمان بورس و اوراق بهادار لحاظ شده است.

در همین ارتباط، محمدرضا قربانی، مدیر عامل بانک دی در نامه توضیحاتش عنوان کرد: مشکل کمبود نقدینگی در بانک ها طی سال های اخیر، انباشته شدن دارایی های مازاد و غیرمولد آن ها و نیز افزایش قابل توجه مطالبات غیرجاری ناشی از تسهیلات اعطایی به مشتریان سبب نمایش عملکرد نامطلوب عملیاتی در صورت سود و زیان بانک ها شده و این بانک به نوبه خود از این امر مستثنی نبوده است.

بر این اساس، طبق صورت های مالی حسابرسی شده سال مالی منتهی به پایان اسفند 95، زیان انباشته مبلغ 12 هزار و 812 میلیارد ریال و طبق صورت های مالی حسابرسی نشده منتهی به پایان اسفند 96، زیان انباشته معادل مبلغ 42 هزار و 590 میلیارد ریال محاسبه می شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: با تصمیم هیات مدیره بانک و در اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، جهت فروش یا واگذاری دارایی های مازاد بانک ها و شرکت های گروه مالی دی از جمله 97 درصد از سهام شرکت تولید نیروی برق دماوند، شرکت سرمایه گذاری بوعلی، سهام سایر شرکت های غیربورسی و همچنین سایر سرمایه گذاری های انجام شده در املاک و پروژه های در جریان ساخت تدابیر لازم اتخاذ شده است. بدیهی است با فروش این دارایی ها مبلغ قابل توجهی از زیان مذکور کاسته خواهد شد.

مدیر عامل بانک دی در خاتمه ابراز داشت: به منظور بهبود نسبت کفایت سرمایه برنامه ریزی های لازم در خصوص اصلاح ساختار مالی و افزایش سرمایه بانک در جریان است که پس از بررسی های لازم و تصویب هیات مدیره در این خصوص اطلاع رسانی می شود.