گروه مپنا که روز گذشته پس از توقف بیش از دو ماهه به تابلوی معاملات بورس بازگشته بود، با اعلام تعدیل مثبت سود 30 درصدی باردیگر متوقف شد.

به گزارش اکوناپرس، نماد معاملاتی "رمپنا" در حالی در تاریخ 21 فروردین ماه امسال به دلیل برگزاری مجمع عمومی فوق العاده سهامداران جهت تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه و اصلاح اساسنامه متوقف شده بود و سرانجام روز گذشته بازگشایی شد که امروز گروه مپنا از رشد 30 درصدی سود خود خبر داد و به طور موقت از تابلوی معاملات بورس خارج شد.

گروه مپنا در سال مالی منتهی به 29 اسفند 96 سود خالص به مبلغ پنج هزار و 665 میلیارد و 432 میلیون ریال را به هفت هزار و 391 میلیارد و 697 میلیون ریال افزایش داد.

این مجموعه به دلایل موثر بر رشد سودآوری خود به چند مورد اشاره کرده است؛ تعدیل زیان پروژه های فاز 13 و 14 پارس جنوبی بر اساس دریافت تائیدیه از کارفرما در خصوص کارهای اضافه شده به حجم عملیات قرارداد که موجب کاهش زیان حاصل از فعالیت ها شـده و اعمال تاثیر 66 درصدی بر افزایش سود خالص شرکت شده است.

شـناسائی سود حاصل از سـرمایه گذاری در شرکت ها در خصوص شرکت هایی که مجامع آن ها بعد از ارسال گزارش سود و زیان قبلی برگزار و سـهم سود مپنا در آن ها مشـخص شده است. آنچنان که درصد تغییر ایجاد شده در افزایش سود خالص به میزان34 درصد محاسبه می شود.

این در حالی است که با احتساب مبلغ مـذکور عمده سود حاصل از سرمایه گذاری در شرکت ها شناسائی شده است و تغییر با اهمیتی نخواهد داشت.

در پایان این گزارش می افزاید، این مجموعه در دوره عملکرد 12 ماهه سال مالی 96 مبلغ 739 ریال سود به ازای هر سهم محقق ساخت و سود تلفیقی گروه مپنا یک هزار و 780 ریال اعلام شده است. بر این اساس، سود هر سهم مپنا در دوره عملکرد 12 ماهه سال مالی 96 نسبت به دوره مشابه سال 95 حدود 18 درصد کاهش یافته و در کنار آن، سود هر سهم تلفیقی آن با افت هشت درصدی همراه شده است.