شرکت سایپا آذین که طی 9 روز معاملاتی بازدهی مثبت قابل توجهی را به سهامداران خود اعطا کرده، در خصوص روند معاملات سهام این مجموعه قطعه ساز شفاف سازی کرد و بر عدم وقوع اتفاق اثرگذار بر وضعیت سودآوری این مجموعه تاکید کرد.

به گزارش اکوناپرس، زیرمجموعه گروه سایپا در کمتر از 10 روز معاملاتی رشد قیمت بیش از 50 درصدی را محقق ساخته است. آنچنان که قیمت سهام شرکت سایپا آذین از 30 خرداد ماه امسال تا روز جاری از محدوده قیمتی 100 تومان به 150 تومان افزایش یافته است.

نماد معاملاتی این مجموعه طی ششم تیر ماه جاری به دلیل نوسان قیمت بیش از 20 درصد متوقف شد و در پی آن نهم تیر ماه جاری با رشد قیمت بیش از 9 درصدی بازگشایی شد و در عین حال در روز معاملاتی بعدی یعنی 10 تیر ماه جاری به دلیل نوسان قیمت بیش از 50 درصدی متوقف شد تا پس از ارائه نامه شفاف سازی در خصوص نوسان قیمت سهام به تابلوی معاملات بورس بازگردد.

در این شرایط، شرکت سایپا آذین با انتشار نامه شفاف سازی روی سامانه کدال از عدم رخداد رویداد با اهمیت اثرگذار بر وضعیت سودآوری این مجموعه خبر داد و نوسان قیمت سهام شرکت را متاثر از وضعیت تقاضا و عرضه در بازار سرمایه اعلام کرد. بر این اساس، "خاذین" امروز در محدوده قیمتی 1.406 ریال و 1.554 ریال بازگشایی شد.