به گزارش اکوناپرس، این مجتمع پتروشیمی در خصوص این حادثه توضیح داد؛ در ساعت23:45 روز ششم تیر ماه جاری براثر اتفاق غیر قابل پیش بینی و خارج از اراده در ریبویلر برج تفکیک وی سی ام(DA603) نشت گاز وی سی ام و متعاقب آن آتش سوزی در واحد600 در محل برج وی سی ام اتفاق افتاد، با وجود حجم بالای آتش بـدلیل مقـدار زیاد گاز وی سـی ام در برج مذکور با عملیات آتش نشانی حادثه در کانون آتش مهار و از گسترش آن به سایر واحـدها و مخازن و بقیه قسمت های واحد 600 جلوگیری شد و در ساعت 6:30 بامداد با اتمام گاز وی سی ام موجود، آتش خاموش و محل ایمن سازی شد.

 امکان تعمیر نسبی واحـد جهت برج 603 و دو عـدد ریبویلر مربوط وجود دارد اما با توجه قـدمت کل واحـد برابر تصـمیمات اتخاذ شده در کمیته فنی و حمایت مالی تاپیکو نوسازی کامل واحـد و مدرن سازی سیسـتم های کنترل اتاق فرمان تصویب شد. عملیات مربوطه با تشـکیل کمیته ویژه نوسازی واحد از تاریخ دهم تیر ماه جاری پس از تصویب هیات مدیره شـرکت آغاز شد. پیش بینی مدت زمان اجرای پروژه شش ماهه است.

در این مدت سایر واحدهای تولیدی شرکت فعال و تولید محصول پی وی سی با تهاتر EDC تولیدی این شرکت با وی سی ام شرکت پتروشیمی انجام خواهد شد. همچنین آثار سود و زیانی این عملیات تا حـداکثر یک ماه آینده مشخص و افشا خواهد شد.

شرکت پتروشیمی آبادان در خصوص بیمه این مجموعه اعلام کرد: مجتمع تحت پوشـش کامل بیمه پارسـیان به مبلغ 750میلیارد تومان است که پس از اتمام کارشناسـی و مراحل اداری خسارت وارده به واحـد از طریق بیمه وصول خواهد شد . هیات مدیره محترم تاپیکو روزشـنبه نهم تیر ماه جاری پس از بررسـی حادثه جهت تسـریع، عملیات نوسازی موافقت کرده و هزینه های لازم بصورت علی الحساب به پتروشـیمی آبادان پرداخت و پس از دریافت خسارت از بیمه هزینه عودت می شود.

با توجه به جمیع اقـدامات اصـلاح ساختارهای فنی و نیروی انسانی صورت گرفته در طی دو سال اخیر و تداوم این اقدامات در سال97 و نصب راه اندازی کمپرسورهای جدید گاز کوب در پالایشـگاه آبادان تا نیمه دوم سال جاری شـرکت پتروشـیمی آبادان در سال98 دوران جدیـد فعالیت خود و سودآوری را تجربه خواهد کرد.