شرکت تاید واتر خاورمیانه در پایان عملکرد سال مالی منتهی به 29 اسفند 96 رشد 68 درصدی سود خالص را رقم زد.

به گزارش اکوناپرس، این مجموعه فعال در گروه حمل و نقل با سرمایه یک هزار میلیارد ریال در حالی که برای سال مالی 96 سود خالص به مبلغ 418 میلیارد و 461 میلیون ریال برآورد کرده بود، در پایان همان سال مبلغ 702 میلیارد و 766 میلیون ریال سود خالص محقق ساخت. بدین ترتیب "حتاید" در سال مالی 96 سود هر سهم 703 ریالی شناسایی کرد که این رقم در مقایسه با سود دوره مشابه سال مالی 95 با رشد 93 درصدی همراه شده است.

علاوه بر این، شرکت تاید واتر خاورمیانه در دوره مورد بررسی سود تلفیقی به مبلغ 747 ریال کسب کرد و رشد 84 درصدی سود را نسبت به دوره مشابه سال مالی 95 رقم زده است.

این مجموعه در توضیح عملکرد سال مالی 96 و روند رو به رشد سودآوری آن عنوان کرد؛  افزایش 34 درصدی سود عملیاتی مربوط به افزایش درآمد اجاره تجهیزات و فروش اقلام داغی است. همچنین افزایش درآمدهای غیرعملیاتی در سرفصل درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها ناشی از رشد درآمد حاصل از سپرده بانکی و سود مصوب سرمایه گذاری در شرکت های زیرمجموعه و سایر شرکت ها است.

در کنار آن، افزایش خالص درآمدهای متفرقه ناشی از فروش دارائی های ثابت مشهود همچون زمین، ماشـین آلات و تجهیزات، وسائط نقلیه و اثاثه منصوبات است. کاهش مالیات در سال مالی 96 نسبت به آخرین پیش بینی مربوط به لحاظ کردن هزینه بیمه به عنوان هزینه های قابل قبول است که در سال مالی 96 در سرفصل تعدیلات سنواتی در گردش سود و زیان انباشته شناسائی و افشاء شده است.