به گزارش اکوناپرس، جشنواره بورس و رسانه در راستای توسعه فرهنگ سرمایه گذاری و افزایش سواد مالی در جامعه و به منظور توسعه همکاری بازار سرمایه با رسانه‌های کشور اعم از مطبوعات، خبرگزاری‌ها و شبکه‌های رادیو و تلویزیونی و نیز قدردانی از تلاش و همت فعالان عرصه رسانه در حالی در مردادماه امسال برگزار می‌شود که انجمن خبرنگاران و نویسندگان بازار سرمایه حامیت رسانه‌ای این جشنواره را بر عهده دارد.

این گزارش می‌افزاید: محورهای قابل ارائه در دومین جشنواره بورس و رسانه عبارتند از:

. نقش بازار سرمایه در تامین مالی بنگاه‌ها، 

. سهم اوراق بدهی در توسعه بازار سرمایه،

. مشکلات و موانع حضور و فعالیت بنگاه‌ها در بازار سرمایه،

. اقدامات صورت گرفته در راستای اصلاح ساختار و مقررات بازار سرمایه از جمله کاهش توقف نمادها،

. تغییر روش عرضه‌های اولیه و سایر موارد،

. نقش بورس‌های کالایی در شفافیت اقتصادی و جلوگیری از انحصار،

. چگونگی توسعه فرهنگ سهامداری در افق پیش روی بازار سرمایه،

. اثرگذاری بازار سرمایه در حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی،

. بررسی نقش متقابل بازار سرمایه و کسب و کارهای نوین در رشد اقتصادی کشور.

در این راستا  آثاری می‌توانند در دومین جشنواره بورس و رسانه شرکت کنند که از تاریخ اول مردادماه 1396 تا 31 تیرماه 1397 تولید و از طریق یکی از رسانه‌های کشور (مطبوعات، خبرگزاری‌ها، پایگاه های اطلاع رسانی، صدا و سیما و ...) منتشر شده باشند. ضمن اینکه آثار ارسالی حتما باید در قالب محورهای تعیین شده باشند.

همچنین جوایز جشنواره به نفرات اول تا سوم در هر یک از بخش های خبر، گزارش، گفت و گو، تیتر ، عکس خبری، یادداشت، مقاله و سرمقاله  و به رسانه های دیداری و شنیداری تعلق خواهد گرفت. جایزه ویژه هم با موضوع «نقش بازار سرمایه در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی» اعطا خواهد شد.

بر این اساس هر شرکت کننده می تواند در مجموع 5 اثر ارسال کند و به همراه آثار باید فرم الکترونیکی شرکت در جشنواره که در سایت مربوط قرار دارد تکمیل و ارسال شود ؛ البته شرکت همه خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای کشور در این جشنواره آزاد است.

این گزارش می‌افزاید: ارسال آثار تنها از طریق مراجعه به سایت جشنواره به نشانی estpress.seo.ir انجام می شود.

همچنین دبیرخانه دومین جشنواره بورس و رسانه به نشانی تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، شماره 13، سازمان بورس و اوراق بهادار، مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل و تلفن: 84083709 آماده پاسخگویی به سوالات در خصوص این جشنواره است.