شرکت های سیمان تهران و داروسازی تولید دارو نامه شفاف سازی روانه کدال کردند و طی آن از رویداد مهم در این مجموعه ها خبر دادند.

به گزارش اکونا پرس، در حالی که شرکت سیمان تهران افت قابل توجه سود را افشا کرد، شرکت داروسازی تولید دارو دریافت طلب از شرکت قاسم ایراندر قالب اوراق اخزا را شفاف سازی کرد.

بدین ترتیب "ستران" که برای سال مالی 96 سود خالص به مبلغ 100 میلیارد و 914 میلیون ریال پیش بینی کرده بود، در عملکرد 12 ماهه سال مالی 96 سود خالص بالغ بر پنج میلیارد و 938 میلیون ریال محقق ساخت.

این مجموعه در توضیح دلایل موثر افت سود در سال مالی گذشته با اشاره به تاثیر با اهمیت هزینه اسـتهلاک ناشـی از اعمال مقررات ماده 149 قانون مالیات های مسـتقیم و آخرین اصـلاحیه های مربوطه عنوان کرد که  اعمال مقررات مذکور موجب کاهش سود خالص به مبلغ 24 میلیارد و 397 میلیون ریال شده است. علاوه بر این در جریان حسابرسـی صورت های مالی و بنا به نظر حسابرسان این شـرکت، علیرغم مفاد قرارداد فیمابین، با خارج کردن سود سـنوات آتی ناشی از فروش اقساطی سهام سیمان لوشان ازعملکرد سال جاری شرکت، سود خالص به مبلغ  میلیارد و 60 میلیارد و 213 میلیون ریال کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، شرکت داروسازی تولید دارو نیز در نامه افشای اطلاعات خود اعلام کرده که این شرکت بابت مطالبات ازشرکت پخش قاسم ایران مبلغ 150 میلیارد ریال اوراق اخزا دریافت کرده که جهت تامین بخشی از بهای مواد اولیه تولید خود، اقدام به واگذاری اوراق اخزا مذکور کرده است که تاثیری در پیش بینی سال مالی 97 در پی نخواهد داشت.