به گزارش اکونا پرس،

در این مجمع که با ریاست مهدی محمد رضایی و نظارت آقایان کامران کریمی و یوسف ندیلی و آقای علیرضا بیاتی به عنوان دبیر مجمع برگزار شد، صورت های مالی سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 96 پس از قرائت توسط مدیر عامل شرکت به تصویب سهامداران رسید.

همچنین روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار و سازمان حسابرسی به عنوان موسسه حسابرسی و بازرس قانونی توسط حداکثر سهامداران انتخاب شدند.

ضمنا اعضای هیات مدیره با ترکیب زیر به مدت دو سال انتخاب شدند:

شرکت های:سایپا، توسعه صنعتی نیوان ابتکار، سرمایه گذاری سایپا، سایپا یدک، قالبهای بزرگ صنعتی سایپا

علاوه بر این مجمع عمومیفوق العاده شرکت زامیاد به منظور تغییرات در مفاد اساسنامه برگزار شد.

1

حاشیه مجمع:

محمد زارع پور اشکذری مدیرعامل شرکت زامیاد در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 96 به تشریح وضعیت عملیاتی و سودآوری این مجموعه و برنامه های آتی مدیریت آن پرداخت.

افزایش تولید در سال مورد گزارش

مدیرعامل شرکت زامیادبا بیان اینکه تولید خودرو تجاری در سال مالی منتهی به 96 نسبت به سال مالی قبل  افزایش داشته است، گفت: این شرکت در سال گذشته توانست با تولید بیش از 28 هزار دستگاه خودرو تجاری، ضمن افزایش تولید نسبت به مدت مشابه سال 95، سهم بازار 40 درصدی از تولید خودروهای تجاری کشور را بدست آورد.

________________  ____________-1

این مقام مسئول در ادامه افزود :با توجه به موانع و مشکلات در سال مورد گزارش، این شرکت برنامه های استراتژیک خود را در تمامی حوزه ها از قبیل تولید و فروش پیاده سازی کرده است.

2

رشد 24 درصدی فروش در سال مالی 96

زارع پور اشکذری در ادامه با اشاره به وضعیت فروش شرکت زامیاد، خاطر نشان کرد: در این حوزه نیز با تنوع شرایط فروش برای خریداران انواع محصولات زامیاد قادر به فروش 29هزار و 505 دستگاه خودرو شدیم که نشان از رشد 24 درصدی نسبت به سال مالی قبل (سال95) دارد.

انتقال خط وانت ریچ از شرکت پارس خودرو به زامیاد

زارع پور اشکذری با اشاره به انتقال خط وانت ریچ از شرکت پارس خودرو به زامیاد تاکید کرد: زامیاد با تولید و عرضه پیکاپ ریچ به بازار داخلی در کنار دیگر محصولات تولیدی همچون انواع وانت نیسان و وانت پادرا توانسته است طیف گسترده تری از سلایق مشتریان به خودروهای تجاری ، کسب و کار کشور را تحت پوشش قرار دهد.

نوسازی ناوگان فرسوده کشور

شرکت زامیاد در سال مورد گزارش آمادگی خود را در راستای طرح دولت در خصوص نوسازی ناوگان فرسوده کشور اعلام کرد و در این رابطه مذاکراتی با شرکای جدید تجاری اروپایی برای تولید اتوبوس شهری نیز در دستور کار قرار داده است.

اجرای پروژه های زیربنایی توسط زامیاد

مدیر عامل شرکت زامیاد جلسه به برنامه ریزی و اجرای پروژه های توسعهای و زیربنایی پرداخت و گفت: در راستای تداوم و توسعه تولید محصولات باکیفیت با اجرای پروژه های زیربنایی و توسعه ای از قبیل پروژه بهینه سازی سالن رنگ، توسعه پلتفرم وانت نیسان و پادرا، پروژه ارتقاء موتور و... علاوه بر رعایت قوانین و الزامات سازمان های مراجع ذی صلاح، موجب ارتقاء سطح کیفی محصولات و افزایش رضایتمندی مشتریان گردیده است.

چشم انداز شرکت

شرکت زامیاد خودروساز تجاری محصولات سبک و سنگین در ایران است که با شناسایی فرصت های بازار، نیازهای حال و آینده مشتریان را برآورده و با استفاده از طراحی و نوآوری در محصولات با کیفیت، ارایه خدمات حرفه ای فروش و پس از فروش، همکاری های راهبردی ، نیروی انسانی کارآمد و فرایندهای رقابتی، جایگاه خود را در منطقه ارتقاء داده و ایجاد سود پایداری برای سهامداران می نماید.

مهمترین اقدامات استراتژیک صورت گرفته در سال مورد گزارش

  • نهایی نمودن طرح تجاری و اخذ مصوبه توسعه خط رنگ شرکت زامیاد مجهز به تکنولوژی PT&ED
  • توسعه پلتفرم وانت زامیاد (و پادرا)
  • رعایت معیار جدید مصرف سوخت وانت های زامیاد
  • ارتقاء وانت بنزینی ودوگانهسوز به استاندارد سطح آلایندگیEuro 5
  • انتقال خط تولید وانت ریچ از شرکت پارس خودرو به زامیاد

وضعیت سرمایه شرکت

  • سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ 15میلیون ریال بود که طی چند مرحله به مبلغ 5هزار و 530 میلیارد ریال در پایان سال مالی منتهی به اسفند 95 افزایش یافته است و با 32هزار و 489 نفرسهامدار دارد. شرکت سایپا با در اختیار داشتن 2میلیارد و 134 میلیون و583هزار سهم بزرگترین سهامدار شرکت می باشد.

 

1

 

نمودار درصد مالکیت صاحبان سهام شرکت زامیاد در پایان سال مورد گزارش

2

 

وضعیت سهام شرکت

شرکت در تاریخ 16 اسفند 77 در بورس درگروه خودرو با نماد "خزامیاد" درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ 18 فروردین سال 78 مورد معامله قرار گرفته است.

3

 

رتبه کیفیت افشاءاطلاعات و نقدشوندگی سهام شرکت زامیاد

وضعیت رتبه بندی شرکت از لحاظ نقدشوندگی سهام و کیفیت افشاء اطلاعات در سال مالی منتهی به 29 اسفند 96 بر اساس ارزیابی سازمان بورس و اوراق بهادار به شرح زیر می باشد:

4

 

جایگاه شرکت در صنعت

این شرکت در صنعت خودروسازی فعالیت دارد و سهم تولید محصولات مختلف این شرکت از کل بازار داخلی و صادراتی خودروهای تجاری به شرح جدول زیر است:

 

5

 

مقایسه عملکرد سود وزیان شرکت ازسال 1392 تا 1396

 

6