شرکت های سرمایه گذاری نیرو و همکاران سیستم از تصمیمات هیات مدیره در خصوص برنامه افزایش سرمایه رونمایی کردند.

به گزارش اکوناپرس، شرکت سرمایه گذاری نیرو که پیشتر از افزایش سرمایه از مبلغ 400 میلیارد ریال به هفت هزار میلیارد ریال خبر داده بود، در گزارش جدیدش اعلام  کرد که در نظر دارد تا مرحله دوم این برنامه را به اجرا درآورد. بدین ترتیب سرمایه "ونیرو" از سه هزار و 200 میلیارد ریال به هفت هزار میلیارد ریال ارتقا می یابد.

این برنامه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی با هدف جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر، سرمایه گذاری های صورت گرفته و اصلاح ساختار مالی به اجرا درمی آید.

علاوه بر این، شرکت همکاران سیستم که سرمایه فعلی آن 950 میلیارد ریال محاسبه می شود، مبلغ 250 میلیارد ریال به سرمایه خود می افزاید تا "سیستم" یک هزار و 200 میلیارد ریالی شود.

شرکت همکاران سیستم که مجوزهای لازم برای انجام این برنامه را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرده، از سود انباشته به منظور تامین نقدینگی لازم جهت انجام آن استفاده می کند تا به هدف خود مبنی بر جبران مخارج ‌سرمایه‌ای ‌انجام ‌شده‌ جهت ‌خرید ‌و‌ تجهیز‌ ساختمان‌ اداری ‌در ‌تهران دست یابد.

 

نام شرکت

درصد افزایش سرمایه

محل

اهداف

سرمایه گذاری نیرو  

118

مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی

جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر، سرمایه گذاری های صورت گرفته و اصلاح ساختار مالی

همکاران سیستم

26

سود انباشته

جبران مخارج ‌سرمایه‌ای ‌انجام ‌شده‌ جهت ‌خرید ‌و‌ تجهیز‌ ساختمان‌ اداری ‌در ‌تهران