شرکت بیمه اتکایی امین سود هر سهم سال مالی منتهی به 31 شهریور ماه 97 را 14 درصد افزایش داد.

به گزارش اکوناپرس، "اتکام" سود هر سهم برآوردی برای سال جاری را از 230 ریال به 263 ریال تعدیل داد.

مصطفی کیایی، مدیر عامل شرکت بیمه اتکایی امین در خصوص رشد 14 درصدی سود این مجموعه عنوان کرد: با توجه به روند افزایشی میزان حق بیمه قبولی طی دوره عملکرد 9 و 10 ماهه سال مالی جاری ، انتظار می رود حق بیمه قبولی با حدود شش درصد رشد نسبت به بودجه از مبلغ 481 میلیارد و 776 میلیون ریال به 510 میلیارد و 683 میلیون ریال افزایش یابد.

علاوه بر این، با توجه به روند افزایشی حق بیمه واگذاری طی دوره های مذکور، پیش بینی می شود در سال جاری حق بیمه واگذاری شده  با20 درصد رشد همراه شود.

کیایی به عوامل دیگر موثر بر روند رو به رشد سودآوری شرکت اشاره کرد و گفت: افزایش ذخیره خسارت معوق به دلیل اعمال خسارت های جدید اعلامی و نیز افزایش نرخ ارز طی ماه های اخیر بوده است. در کنار آن، افزایش درآمد سرمایه گذاری از مبلغ 582 میلیارد و 268 میلیون ریال به 723 میلیارد و 765 میلیون ریال به دلیل سپرده گذاری نزد بانک ها با نرخ سود بالاتر از بودجه برآوردی و نیز انتقال برخی از منابع سرمایه گذاری شرکت به سرمایه گذاری در اسناد خزانه اسلامی با بازدهی بالاتر با هدف بهینه سازی پرتفوی سرمایه گذاری در شرکت های بورسی و غیر بورسی رقم خورده است.

وی در خاتمه گفت: افزایش غیرقابل پیش بینی نرخ تسعیر ارز با توجه به شرایط فعلی منجر به شناسایی مبلغ 182 میلیارد و 545 میلیون ریال سود تسعیر ارز در عملکرد 9 ماهه امسال شده و در رشد سود شرکت موثر واقع شده است.