شرکت قند ثابت خراسان در آخرین روزهای تیر ماه امسال دو دارایی تحت تملک خود همچون ساختمان اداری مشهد و درصدی از سهام شرکت قند تربت جام را فروخت و سود حاصل از آن را افشا کرد.

به گزارش اکوناپرس، شرکت قند ثابت خراسان ساختمان اداری واقع در شهر مشهد را که خالص ارزش دفتری آن مبلغ 24 میلیارد و 47 میلیون ریال محاسبه می شود، به شخص حقیقی واگذار کرد. ارزش دفتری ساختمان اداری مشهد نسبت به کل دارایی های "قثابت" 2.97 درصد برآورد می شود و مبلغ فروش این دارایی 55 میلیارد و 39 میلیون ریال اعلام شده است.

شرکت قند ثابت خراسان در خصوص این واگذاری عنوان کرده که با توجه به تمرکز فعالیت ها در سال 94 و در محل کارخانه، ساختمان اداری شرکت واقع در شهر مشهد پس از تخلیه مورد استفاده واقع نشده است. ازاین رو به منظور جلوگیری از تخریب ساختمان مذکور و صرفه جویی در هزینه های مربوطه اقدام به واگذاری از طریق شرکت فرعی شده است. واگذاری ساختمان مورد اشاره به بهای 43 میلیارد ریال به شرکت فرعی و پس از آن به بهای 55 میلیارد و 39 میلیون ریال به خارج از گروه انجام پذیرفته است. بر این اساس، سود هر سهم تلفیقی بالغ بر 60 ریال افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، در مجموع سود هر سهم شرکت اصلی تا کنون بالغ بر 110 ریال و سود هر سهم تلفیقی به میزان 131ریالشناسایی شده است.

بر اساس این گزارش، شرکت قند ثابت خراسان که 31.24 درصد از سهام شرکت قند تربت جام را تحت تملک خود دارد، 4.74 درصد از سهام این زیرمجموعه را به قیمت هر سهم دو هزار و 400 ریال از پرتفوی سرمایه گذاری خود واگذار کرد.

مبلغ کل این معامله 35 میلیارد و 489 میلیون ریال و بهای تمام شده آن یک میلیارد و 570 میلیون ریال محاسبه می شود. بر این اساس، "قثابت" از محل واگذاری بخشی از سهام شرکت قند تربت جام به سودی بالغ بر 33 میلیارد و 573 میلیون ریال دست یافته است.