به گزارش اکونا پرس،

جعفر ربیعی با اشاره به برنامه عرضه سهام شرکت های زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس گفت: تا پایان سال سهام دو شرکت پتروشیمی را در بورس عرضه می کنیم. یکی از این دو شرکت پتروشیمی نوری است و در مورد شرکت دوم هم در حال تعامل با بورس هستیم.

وی در مورد وضعیت کنونی طرح پتروشیمی همت که برای جمع آوری گازهای co2 منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی پارس تدوین شده ، توضیح داد: پروژه پتروشیمی همت از طرح های خوبی است که همچنان در حال بررسی‌های بیشتر است. ولی با توجه به اینکه اولویت ، اتمام پروژه‌های موجود است زمانی که بخشی از پروژه های فعلی به بهره‌برداری برسد بعد وارد سرمایه‌گذاری در طرح‌های جدید مانند پتروشیمی همت می شویم.

براساس این گزارش، پتروشیمی نوری که دارای سرمایه اسمی ۳۰۰ میلیارد تومانی است ، سال گذشته۵,۱۱۳ ریال سود محقق و ۲,۵۰۰ ریال تقسیم کرد. در سه ماه اول سال جاری هم 627 ریال سود محقق شده است.

این شرکت به مساحت ۶۱ هکتار در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در بندر عسلویه واقع شده‌ و بزرگترین تولیدکننده مواد آروماتیکی جهان با ظرفیت ۴٫۵ میلیون تن در سال بوده و "فارس" با ۷۶٫۵۵ درصد ، مالک اصلی آن بشمار می آید. شستا و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی نیز با ۱۷ و ۶٫۴۵ درصد از دیگر سهامداران آن هستند.