به گزارش اکونا پرس،

امروز بورس کالای ایران میزبان یکی دیگر از عرضه های اوراق سلف موازی استاندارد از نوع تیرآهن شرکت ذوب آهن اصفهان خواهد بود.

مدیرعامل تامین سرمایه امین با اعلام این خبر گفت: این اوراق به ارزش حدود سه هزار میلیارد ریال در دو مرحله دو هزار میلیارد ریالی و هزار میلیارد ریالی به منظور تامین سرمایه در گردش، با دارایی پایه تیرآهن14 انجام خواهد شد. تامین سرمایه امین ، مشاور، متعهد پذیره نویسی و بازارگردان این عرضه است.

سعید بداغی، مدیرعامل تامین سرمایه امین در خصوص جزئیات عرضه اوراق سلف موازی گفت: قیمت پایه این اوراق در عرضه اولیه بر مبنای میانگین آخرین قیمت‌های تیرآهن 14 معامله شده در در بورس کالای ایران تعیین می‌شود.

وی افزود: بازدهی این اوراق در سررسید برای سرمایه‌‎گذاران حدود 19 درصد خواهد بود.

از بازارگردانی تا بازخرید

مدیرعامل تامین سرمایه امین در خصوص بازارگردانی این اوراق گفت: بازارگردان بر اساس مدل بازارگردانی حداقل قیمت، نقدشوندگی این اوراق را قبل از سررسید تعهد می‌کند، به صورتی که طی دوره معاملاتی اوراق با نرخ سود 17.5 درصد سالانه به صورت روزشمار به علاوه قیمت پایه اوراق در عرضه اولیه بازخرید خواهد شد.

وی ادامه داد: شرکت ذوب آهن با توثیق سهام شرکت‌های مورد تایید شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، احتمال نکول اوراق را در سررسید به صفر می‌رساند.

بداغی در ارتباط با کارکرد اوراق سلف موازی استاندارد گفت: شرکت های تولیدی که سرمایه در گردش لازم برای انجام فعالیت های تولیدی را در اختیار ندارند، می توانند با انتشار اوراق سلف موازی استاندارد از طریق پیش فروش محصولاتی که در مدت زمان معینی در آینده تولید می کنند، سرمایه در گردش مورد نیاز خود را تامین کنند.

مدیرعامل تامین سرمایه امین در نهایت با اشاره به عرضه مرحله سوم اوراق اجاره تامین اجتماعی افزود: انتشار این اوراق با حجمی معادل 12 هزار میلیارد ریال با کنسرسیومی از تامین سرمایه‌ها در هفته گذشته انجام شد که کمک شایانی به اقتصاد کشور محسوب می شود.