به گزارش اکونا پرس،

مقیمی احتمال خروج محصولات پلیمری از بورس کالا را مساوی با بدتر شدن وضعیت بیکاری و به راه افتادن ماجرای حواله‌های امضای طلایی دانست و گفت: عده‌ای با دروغ‌پردازی و بهانه‌های واهی به دنبال افزایش بیکاری و خام فروشی به نفع خارجی‌ها هستند.

به گزارش پایگاه خبری اکوناپرس به نقل از فارس، عباس مقیمی رئیس اتحادیه نایلون تهران عنوان کرد: خروج از بورس کالا نه تنها هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه به وخیم تر شدن اوضاع برای صنایع داخلی کشور می‌انجامد. 

وی افزود: بدیهی است زمانی که عرضه مواد پتروشیمی در بورس یا هر بازار دیگری افزایش نیابد وضع بدتری برای صنایع پایین دستی رقم خواهد خورد.

واردات مواد اولیه پتروشیمی برای ما ارزان‌تر تمام می‌شود

مقیمی ادامه داد: یک بار برای همیشه باید دولت تکلیف خود را روشن کند که یا پتروشیمی‌های ایرانی همه محصولات خود را صادر کنند و در مقابل صنایع پایین دستی با بیشترین سطح اشتغال  و هزینه‌های سربار با ارز بازار آزاد به سراغ واردات این محصولات بروند چرا که با این وضعیت نسبت به محصولات داخلی ارزان‌تر تمام می‌شود. 

از شفافیت بورس ناراحت هستند

وی افزود: برخی در حالی از شفافیت بورس کالا ناراحت هستند که باید پاسخ دهند چگونه مواد پتروشیمی به چهار تعاونی تخصیص می‌یابد اما برای 1800 شرکت تولیدی کماکان امکان توزیع یکصد تن مواد موجود ندارد. 

مقیمی عنوان کرد: رهبر انقلاب همواره تاکید کردند تامین نیاز داخلی بر صادرات مواد پتروشیمی اولویت دارد؛

به گفته وی ضروری است خام فروشی و قاچاق محصولات پتروشیمی به سایر کشورهای همسایه قطع شود و با وجود همه مشکلات باید از بورس کالا حمایت کرد.