دوشنبه 23 مهرماه ششمین عرضه اولیه فرابورس ایران از ابتدای سال جاری تا کنون با عرضه 10 درصد از سهام شرکت داوسازی آوه سینا در بازار دوم معاملات رقم خواهد خورد.

به گزارش پایگاه خبری اکوناپرس به نقل از فرابورس ایران، تعداد کل سهام داروسازی آوه سینا 350 میلیون سهم است که دوشنبه این هفته تعداد 35 میلیون سهم معادل 10 درصد آن برای نخستین بار به روش ثبت سفارش به خریداران عرضه خواهد شد. در این عرضه که مدیر آن شرکت کارگزاری بانک صنعت و معدن است، حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی 700 سهم و دامنه قیمت ثبت سفارش از مبلغ 3 هزار ریال تا مبلغ 3 هزار و 300 ریال تعیین شده است.

در عرضه اولیه داروسازی آوه سینا که در نماد «داوه1» صورت می‌گیرد شرکت تامین سرمایه امین متعهد خرید است که سقف تعهد خرید آن 50 درصد سهام قابل عرضه در عرضه اولیه است.

در چهل‌و‌یکمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» مدیر عامل شرکت آوه سینا وجوه تمایز این شرکت با سایر شرکت‌های دارویی کشور را دانش‌بنیان بودن این شرکت عنوان و اظهار کرد: این شرکت حدود 80 ثبت اختراع در کشورهای مختلف اعم از آمریکا و کانادا دارد و علاوه بر این برنده جایزه علمی خوارزمی در سال 95 بوده است.

وی در خصوص صادرات این شرکت نیز گفته بود: در چند سال اخیر به کشورهای همسایه مثل عراق، افغانستان و سوریه صادرات دارویی داشته‌ایم و زمانی که روابط بین‌المللی کشور در حد مطلوبی بود سالانه حدود 3 میلیون دلار مواد موثره دارویی یا همان APA به کشور کانادا صادر می‌کردیم.

 پیش از این در بازارهای اول و دوم بخشی از سهام شرکت‌های پتروشیمی غدیر، شرکت کشاورزی و دامپروری بینالود نیشابور، کشت و دام قیام اصفهان، عطرین نخ قم و تجارت الکترونیک پارسیان کیش به عموم خریداران عرضه اولیه شده بود.