به گزارش اکونا پرس،

به نقل از فولاد ایران،قیمت سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد وارداتی در چین هفته گذشته با توجه به محدود شدن عرضه و وجود تقاضا از ۷۱ دلار به ۷۴ دلار هر تن خشک سی اف آر بهبود یافت. در بنادر چین موجودی سنگ آهن وارداتی به خصوص برای خلوص های بالا زیاد نبود از این رو جو مثبتی داشت. البته بیشتر تجار چینی در بازار سنگ آهن فعال بودند تا مصرف کننده های نهایی.

در بازار سنگ آهن صادراتی ایران نیز آخرین  قیمت سنگ آهن مگنتیت خلوص ۶۱ درصد کمتر از یک دلار رشد داشت و ۳۰.۲ دلار هر تن فوب ثبت شد. سنگ آهن هماتیت صادراتی خلوص  ۶۱ درصد ایران نیز  ۴۰ سنت رشد داشت و ۲۵.۸  دلار هر تن فوب شد.

قراضه

متوسط قیمت قراضه سنگین کلاس ۱ و ۲ وارداتی به ترکیه در حدود ۳۲۹ دلار هر تن سی اف آر باقی ماند. البته قیمت های پیشنهادی تا ۳۳۵ دلار هر تن سی اف آر بود ولی فولادسازان ترک با توجه به رکود بازار فولادشان قدرت خرید در این سطح را نداشتند و به دنبال ۳۲۰ دلار بودند که مورد قبول عرضه کننده ها نبود.

در بازار داخلی امریکا نیز قراضه خرد شده در ۳۴۲ دلار هر لانگ تن در ثبات بود.متوسط قیمت قراضه وارداتی در شرق آسیا ۳۵۴ تا ۳۵۷ دلار هر تن سی اف آر بود که تغییری نداشت.قیمت پیشنهادی  قراضه خرد شده امریکا و انگلیس در هند در ۳۶۰ دلار هر تن سی اف آر در ثبات بود.همچنین مزایده قراضه صادراتی ژاپن بدون خریدار متوقف شد که از سال ۲۰۰۴ تاکنون سابقه نداشته است. قیمت مورد نظر تجار ژاپنی برای صادرات قراضه سنگین کلاس ۲ ۳۱۷ تا ۳۳۰ دلار هر تن فوب بود.

بیلت

هفته گذشته فعالیت بازار بیلت در ترکیه کم بود و در بازار داخلی قیمت ۵ دلار ارزان تر شده و به قیمت ۴۷۵ تا ۴۸۰ دلار هر تن درب کارخانه شد. بیلت وارداتی به ترکیه هم تا ۱۰ دلار ارزان تر شده ۴۷۵ دلار هر تن سی اف آر بود. بیلت صادراتی ترکیه نیز خریدار نداشت.

بیلت صادراتی سی آی اس نزولی بود و با ۵ دلار افت به ۴۵۵ دلار هر تن فوب رسید. بازار جوی منفی داشت چرا که تقاضا در اغلب بازارهای خریدار کم است.

آخرین قیمت بیلت در بازار داخلی چین ۵۶۳ دلار هر تن درب کارخانه ثبت شد که ۱۰ دلار هر تن نسبت به دو هفته قبل رشد داشت. بیلت صادراتی چین نیز ۵۲۵ دلار هر تن فوب و در ثبات بود.

مقاطع

میلگرد صادراتی چین هفته گذشته ۱.۵ دلار هر تن بالا رفت و  ۵۷۰ دلار هر تن فوب شد. قیمت در بازار داخلی میلگرد چین نیز بین  ۶۲۶ تا ۶۶۱ دلار هر تن درب کارخانه و در ثبات بود البته محدودیت های تولید زمستانی در شهرهای  شمالی چین ممکن است بر قیمت های بازار داخلی میلگرد آن اثر منفی بگذارد.

میلگرد صادراتی سی آی اس نیز با ۳ دلار افت به ۴۹۷ دلار هر تن فوب رسید.یک هفته گذشته اغلب کارخانه ها در ترکیه قیمت میلگرد صادراتی خود را  در ۵۰۰ تا ۵۰۵ دلار هر تن فوب ثابت نگه داشتند و تقاضا هنوز نسبتا ضعیف بود. در بازار داخلی نیز میلگرد تا ۱۰ دلار ارزان تر شده ۵۰۰ تا ۵۱۲ دلار هر تن درب کارخانه شد.

در بازار داخلی اروپا میلگرد از ۵۴۵ یورو به ۵۴۲ یورو هر تن درب کارخانه کاهش یافت.  در بازار امریکا نیز میلگرد ۶۹۸ دلار هر شورت تن درب کارخانه و در ثبات بود.

ورق

قیمت ورق گرم صادراتی سی آی اس هفته گذشته کمی افت داشت و بازار در رکود به سر می برد قیمت ورق گرم نسبت به دو هفته قبل حدود ۵ دلار افت داشت و ۵۱۵ تا ۵۲۰ دلار هر تن فوب شد. در خاور دور هم ورق گرم سی آی اس ۵۵۵ تا ۵۶۰ دلار هر تن سی اف آر بود ولی خریداران تا ۱۰ دلار ارزان تر درخواست می دادند.

ورق گرم صادراتی چین تا ۱۰ دلار افت داشت و ۵۵۵ تا ۵۶۵ دلار هر تن فوب شد. در جنوب شرق آسیا ورق گرم چین ۵۶۰ تا ۵۷۰ دلار هر تن سی اف آر بود. در کل بازار صادرات ورق چین خیلی فعال نبود.

در بازار داخلی امریکا ورق گرم هفته گذشته از ۸۳۶ دلار به  ۸۴۲ دلار هر شورت تن درب کارخانه بهبود یافت. در اروپا نیز ورق گرم یک یورو ارزان تر شده  ۵۶۲ یورو هر تن درب کارخانه شد.