به گزارش اکونا پرس،

بازارهای آسیایی نخستین روز معاملاتی هفته را با افت شاخص ها همراه کردند.

کاهش تب مذاکرات بین چین و آمریکا در روزهای گذشته و نگرانی از ادامه جنگ های تعرفه ای بین این دو کشور موجب افت شاخص ها در نخستین روز معاملاتی هفته شد.

قیمت سهام شرکت ها، از توکیو تا شانگهای با روند منفی همراه شدند. در حالی که قیمت آتی اوراق قرضه آمریکا نیز با کاهش همراه شد.

لری کولاو، مشاور اقتصادی کاخ سفید در مذاکرات صلح تجاری میان آمریکا و چین گفت: صلح میان این دو کشور، حداقل در کوتاه مدت به نظر غیر ممکن است . هیچ روزنه امیدی در خصوص آشتی تجاری میان این دو کشور در آینده نزدیک وجود ندارد.

در این بین شاخص های معاملاتی در بورس هنگ کنگ با روند نزولی رو به رو شدند. در حالی که، قیمت اوراق قرضه آمریکا نیز تمامی روند مثبت روز جمعه خود را باز پس گرفت و معاملات نخستین روز کاری هفته را در مدار منفی سپری کرد.

بر این اساس، تمامی مسائل اقتصادی، سیاسی و ژئوپولتیکی این هفته در آمریکا درگیر انتخابات کنگره در این هفته هستند .

در روز سه شنبه در اروپا نیز، ترزا می با کابینه خود در خصوص برگزیت رایزنی خواهد کرد و نتیجه آن می تواند اقتصاد این منطقه را تحت تأثیر قرار دهد .

در آمریکا نیز روز سه شنبه علاوه بر انتخابات کنگره، جلسه فدرال رزرو برگزار خواهد شد و نتیجه آن ممکن است شاخص ها را با تلاطم رو به رو کند .

به این ترتیب در بازارهای آسیایی، شاخص تاپیکس با افت 1.1 درصدی رو به رو شد و اس ند پی استرالیا نیز 0.5 درصد منفی شد .

در کره جنوبی، شاخص اصلی این کشور با افت 0.9 درصدی معاملات را ادامه داد، در حالی که بورس هنگ کنگ با افت 2.1 درصدی مواجه شد.

شاخص شانگهای چین افت 0.4 درصدی را تجربه کرد در حالی که شاخص آتی فوتسی لندن در اروپا با نوسان کمی معاملات را ادامه داد و شاخص های آتی بازار آمریکا روند نزولی را تجربه کردند .