به گزارش اکونا پرس،

با ادامه سیر نزولی قیمت ها در بازار ارز درحالی قیمت فروش دلار امروز در صرافی‌های دولتی 10100 تومان اعلام شده که دلار در بازار آزاد وارد کانال 9 هزار تومان شد و هم‌اکنون با قیمت 9900 تومان فروخته می‌شود.قیمت فروش یورو نیز 12500 تومان اعلام شده ضمن آنکه قیمت خرید یورو در این صرافی‌ها 12400 تومان است.

براین اساس دیگر خبری از خریدهای هیجانی در بازار نیست و طبق اذعان صراف‌های حاضر در خیابان فردوسی، فقط کسانی که خرید ضروری دارند نسبت به خرید اقدام می‌کنند.البته فروشنده‌های ارز این بار به‌جای مراجعه به دلال‌ها و صرافی‌های آزاد، به صرافی‌های بانکی مراجعه کرده و با حضور در صف‌های طولانی مقابل این صرافی‌ها قصد فروش ارزها را دارند.

فعالان بازار معتقدند بازارساز توانسته با کنترل کامل و کاهشی کردن روند بازار ارز، فروشندگان دلار را به‌سمت خود جذب کند و از این طریق احتمالاً حجم زیادی از دلارهای خانگی در اختیار بانک مرکزی قرار خواهد گرفت.

همچنین قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تمام بهار آزادی در بازار آزاد با کاهش 40 هزارتومانی نسبت به دیروز به 3 میلیون و 550 هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت 3 میلیون و 400 هزار تومان معامله می‌شود.

نیم سکه هم به نرخ یک میلیون و 800 هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 35 هزار تومان و سکه گرمی 640 هزار تومان قیمت گذاری شدند. هر گرم طلای 18 عیار هم 310 هزار تومان ارزش گذاری شده ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1243 دلار معامله می‌شود.