به گزارش اکونا پرس،

معامله‌گران در چهارمین روز از دی‌ماه ۱۳۹۷ اقدام به دادوستد بیش از ۵۳۵ میلیون ورقه به ارزش افزون بر ۴۳۴۴ میلیارد ریال کردند که این ارقام در مقایسه با روز کاری گذشته از افزایش ارزش معاملات حکایت داشت.

بازارهای اول و دوم از مجموع کل معاملات انجام‌شده در بازارهای فرابورس تغییر مالکیت بیش از ۲۵۸ میلیون سهمی را به خود اختصاص دادند که ارزش این دادوستدها ۹۰۱ میلیارد ریال بود.

جابه جایی سهام در مجموع سه تابلو بازار پایه نیز به مبادله ۳۶۶ میلیون سهم به ارزش ۸۶۰ میلیارد ریال انجامید.

روز جاری در حالی که نمادهای «حریل» و «زکشت» متوقف شدند، نماد معاملاتی شرکت افرانت «افرا» پس از افشای اطلاعات بااهمیت بازگشایی شد.

از سوی دیگر شاخص کل فرابورس ایران با ۶ واحد افت در سطح ۱۸۲۰ واحدی ایستاد که عمده بار منفی بر این نماگر از جانب نمادهای «شراز»، «شاوان» و «میدکو» تا سطح حداکثر ۱.۶ واحد رقم خورد. در مقابل تاثیر مثبت ۳ واحدی نماد «مارون» بر آیفکس مانع از ریزش بیشتر شاخص کل شد.

در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس امروز بیش از ۲ میلیون ورقه به ارزش بالغ بر ۱۹۲۴ میلیارد ریال دست به دست شد که بالاترین حجم و ارزش معاملات به «اخزا۷۰۹» با مبادله ۳۳۷ هزار ورقه از این سری اسناد خزانه به ارزش ۲۴۳ میلیارد ریال تعلق داشت.

در حال حاضر  نرخ موثر بازده تا سررسید (YTM) تمامی اسناد خزانه اسلامی مورد مبادله در بازار فرابورس ایران در دامنه ۲۰.۲۵ تا ۲۷.۱۶ درصد در نوسان است.

در تابلو اوراق تسهیلات مسکن نیز تسه بهمن ۹۶ با قیمت ۵۴۸ هزار ریال بیشترین قیمت را در میان سایر اوراق مورد معامله در این تابلو به خود اختصاص داد. قیمت این اوراق امروز در بازه ۲۴۶ هزار ریال تا ۵۴۸ هزار ریال نوسان کرد. 

صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز روز جاری میزبان معامله ۱۸.۷ میلیون ورقه به ارزش بیش از ۲۶۶ میلیارد ریال بودند.

منبع: فرابورس