به گزارش اکونا پرس،

حمید رضا غلامی  اظهار کرد: دلیل اصلی عدم اعتماد مردم به بازار سرمایه، ناآگاهی مردم از فضای کسب و کار  است که آنها را برای حفط ارزش پول به سمت بازار طلا و ارز سوق می‌دهد.
این کارگزار فعال بورس افزود: وارد شدن در بازار سرمایه با توجه به نوسانات ارزی ریسک جذابیت کمتری نسبت به بازار طلا و سکه دارد که همین امر موجب آسیب رساندن به اقتصاد کشور شده است.
وی ادامه داد: بازار سرمایه شامل بورس و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، در کنار سود هنگفتی که دارد ممکن است افرادی که با اطلاعات ناقص وارد آن می‌شوند را با خسارت‌های فراوانی مواجه کند.
غلامی ادامه داد: نحوه فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری به این صورت است که افراد، واحدهایی از این صندوق را خریداری و این صندوق‌ها پول‌ها را به صورت سبد سهام گردآوری می‌کنند به عبارتی مجموعه‌ای از سهام صنایع مختلف را خریداری می‌کنند و یک سبد سهام برای سرمایه‌گذار تشکیل می‌دهند و اگر در یک صنعت سهام افراد اُفت کند ممکن است در سهام‌های دیگر افزایش داشته باشد و افت قبلی را جبران کند.
وی افزود: در مجموع صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند سود خوبی برای سرمایه‌گذار به همراه داشته باشند، همچنین ریسک از دست دادن سرمایه را کاهش می‌دهد و دولت با حمایت و تبلیغ این صندوق‌ها موجب می‌شود افرادی که برای سرمایه گذاری بورس را انتخاب کرده‌اند و آگاهی کمی  نسبت به آن دارند جذب این صندوق‌ها شوند.
غلامی گفت: معمولا دولت به طور مستقیم از سرمایه‌گذاران حمایت نمی‌کند، ولی در مواقعی که بورس سیر نزولی دارد دولت از طریق تزریق نقدینگی افت بازار بورس را جبران می‌کند.
این کارشناس بانکی تصریح کرد: بازار سرمایه گذاری برای اقتصاد بسیار مفید است، هرچه نقدینگی به این سمت برود موجب رشد اقتصادی کشور می‌شود.
به نوشته باشگاه خبرنگاران ،وی در پایان گفت: حمایت مداوم دولت و آگاه کردن مردم در سنین پایه و اطلاع رسانی گسترده در رسانه‌های عمومی و دانشگاه‌ها از یک سو و سهیم کردن مردم در سهام شرکت های مختلف از طرفی دیگر راهکار اصلی تشویق مردم به سرمایه گذاری در این بازار است.