به گزارش اکونا پرس،

گروه صنایع کاغذسازی پارس در صورت های مالی تلفیقی ۱۲ماهه منتهی به ۳۰ آبان ۱۳۹۷، سود خالص را با رشد ۱۴۷درصدی نسبت به سال مالی گذشته به رقم یک هزار و ۱۳۹ میلیارد و ۵۹۳ میلیون ریال و سود انباشته را با رشد ۲۳۱درصدی نسبت به سال مالی گذشته به رقم سک هزار و ۱۷۴ میلیارد و ۶۵۳ میلیون ریال رساند.

این شرکت با سرمایه یک هزار و ۳۱۵ میلیارد و ۵۹۶ میلیون ریال سود تلفیقی هرسهم را با رشد ۱۴۷درصدی مبلغ ۸۶۶ ریال منتشر کرد.

«چکاپا» در تشریح اهداف و راهبردهای آتی مدیریت در خصوص تولید و فروش محصولات خو اعلام کرد: به منظور افزایش ظرفیت خمیرسازی، جایگزینی تولید کاغذ فلوتینگ با کاغذ دولایه رو سفید ( top white )، کاهش بهای تمام شده محصولات، از حدود یکسال پیش برنامه هایی در دست اقدام بود که بهبود عملکرد کوره آهک واحد ریکاوری بویلر، راه اندازی واحد های پیت گیری جدید، محوطه سازی برای دپوی باگاس از جمله این اقدامات بوده است.

علاوه بر این بخشی از دارایی های در جریان ساخت که در صورت های مالی ۶ ماهه اشاره و اکنون بخشی از آن به بهره برداری رسیده است و در راستای حصول این اهداف بوده که برنامه توسعه محصولات یا خدمات جدید آن همانطور که اشاره شد برنامه جایگزینی تولید کاغذ دولایه به جای کاغذ فلوتینگ یکی از برنامه های توسعه محصول این شرکت است.

«چکاپا» در برنامه های آتی سال آینده خود قصد دارد شرکت پارس طبیعت را راه اندازی کند و سود هر سهم شرکت کاغذ پارس به دلیل ۹۹.۹۹ درصد مالکیت درشرکت مذکور در طول یکسال را به ملغ ۷۵۰ریال افزایش دهد. همچنین باتوجه به پیش بینی تولید و فروش ۸ ماهه، تأثیر سودی که شرکت پارس طبیعت برای شرکت کاغذ پارس خواهد داشت و در طول ۸ ماه از تاریخ اول فروردین ۱۳۹۸ تا ۳۰آبان ۱۳۹۸ معادل ۵۰۰ ریال است.