به گزارش اکونا پرس،

 شرکت شیر پاستویزه پگاه گلستان در اطلاعات و صورت های مالی ۳ماهه منتهی به ۳۱خرداد۱۳۹۸، اعلام کرد که سود هرسهم در این دوره ۸۱ریال است. در حالی که در مدت مشابه سال گذشته رقم سود هرسهم ۱۰۴ریال بوده و شاهد افت ۲۲درصدی سود بوده است.

این شرکت سود عملیاتی این دوره را ۱۶میلیارد ریال، سود خالص را ۹میلیارد و ۷۴۵میلیون ریال و سود انباشته در پایان دوره را ۴۲میلیارد و ۹۳۲میلیون ریال اعلام کرده است.

فروش «غگلستا» در این دوره به ۵هزار و ۵۹۳تن انواع محصولات لبنی به مبلغ ۴۱۰میلیارد و ۳۳۶میلیون ریال رسیده است. سود ناخالص این دوره نیز به ۳۳میلیارد و ۴۲۸میلیون ریال رسید.

این شرکت برای دوره ۹ماهه پایانی سال مالی منتهی ۲۹اسفند۱۳۹۸، مبلغ فروش شرکت را یک هزار و ۸۰۹میلیارد و ۵۴۵میلیون ریال پیش بینی کرده است.

برآوردی که «غگلستا» از تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه داشته اعلام کرده است که با توجه به پیش بینی صورت گرفته، در صورت عدم ثبات افزایش قیمت خرید مواد اولیه به خصوص قیمت شیر خام، به تناسب قیمت فروش محصولات افزایش داشته باشد. همچنین در ۳ماهه اول سال جاری قیمت خرید مواد اولیه و بسته بندی به خصوص قیمت شیر خام افزایش چشمگیری داشته است. با توجه به مصوبه مورخ ۲۲خرداد۱۳۹۸ کارگروه تنظیم بازار در خصوص اصلاح و تثبیت قیمت شیر خام، همچنان شاهد افزایش قیمت خرید شیر از دامداران بوده و پیش بینی می شود افزایش قیمت تا ۲۰درصد رشد داشته باشد.

علاوه براین قیمت نهاده های دامی متاثر از نوسانات نرخ ارز بوده و در صورت عدم ثبات قیمت ارز و افزایش قیمت آن، با افزایش قیمت روبرو بوده و خواهد بود این امر موجب افزایش قیمت شیر خام دریافتی که بخش عمده قیمت تمام شده را تشکیل می دهد خواهد شد.

همچنین اینکه قیمت مواد اولیه و بسته بندی نیز تابع مستقیم نرخ ارز بوده که آن هم موجب افزایش قیمت تمام شده می شود. بنابراین پیش بینی می شود روند تغییرات افزایش نرخ شیر خام از سوی دامداران و نرخ خرید سایر مواد اولیه بسته بندی همچنان تا پایان سال جاری در حال رشد و نوسان باشد و با توجه به مراتب در صورت تحقق این موضوع قیمت تمام شده افزایش خواهد داشت.