به گزارش اکونا پرس،

بهنام محسنی معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس ایران با ارائه توضیحاتی در خصوص دامنه نوسان حراج‌های پایانی در بازار پایه شفاف‌سازی کرد.

محسنی در مورد شرایط دامنه نوسان حراج‌های پایانی در تابلوهای رنگی بازار پایه گفت: با توجه به دریافت نظرات کارشناسان در روزهای اخیر در خصوص دامنه نوسان در حراج‌های پایانی روزهای دوشنبه هر هفته، بر اساس ظرفیت‌های موجود در مقررات جدید بازار پایه، تصمیم‌گیری شده است که دامنه نوسان حراج‌های پایانی در این روزها، دو برابر دامنه نوسان نمادهای معاملاتی در بازارهای عادی باشد به نحوی که مبنای محاسبه دامنه نوسان در حراج پایانی، آخرین قیمت پایانی در نماد معاملاتی باشد.

وی با ذکر مثالی در این خصوص عنوان کرد: به عنوان مثال اگر قیمت پایانی یک نماد در تابلو زرد تا ساعت 11:30 روز دوشنبه مبلغ 150 ریال باشد، دامنه نوسان در حراج پایانی آن روز در محدوده مبلغ 141 ریال تا 159 ریال اعمال می‌شود.

به گفته معاون بازارهای خارج از بورس فرابورس ایران بر اساس طبقه‌بندی جدید از ۱۸۱ شرکت موجود در بازار ‌پایه، ۱۲۵ شرکت به تابلو زرد، ۴۲ شرکت به تابلو نارنجی و ۱۴ شرکت به تابلو قرمز منتقل شده‌اند و امروز‌ آن‌دسته از نمادهای قابل معامله که در تابلوهای رنگی قرار دارند بازگشایی می‌‌شوند