بر اساس گزارش اکوناپرس، بهرام سبحانی، مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در این ارتباط گفت: با توجه به بازچرخانی پساب موجود شرکت، بخش قابل توجهی از آب مورد نیاز از این طریق تامین می شود.

سبحانی افزود: پروژه جمع آوری پساب فاضلاب شهرهای اطراف تاکنون بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بخشی از آن در سال جاری استحصال می شود. علاوه بر این، استفاده همزمان از منابع جایگزین در دست بررسی قرار گرفته و از این رو تولید شرکت با تهدید جدی به دلیل کمبود آب مواجه نشده است. بر این اساس می توان گفت تغییر قابل اهمیت در بودجه سال جاری "فولاد" ایجاد نمی شود.

در کنار آن، احمد صادقی، مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان طی ارسال نامه شفاف سازی شایعات مطرح شده در خصوص موضوع مورد اشاره را تکذیب کرد و مهمترین اقدامات این مجموعه در مواجهه با مشکل احتمالی کمبود آب مصرفی را تشریح کرد.

صادقی با بیان اینکه از سال های گذشته برنامه هایی جهت مدیریت مصرف آب در فرآیند تولید محصولات بکار برده شده، در این خصوص ابراز داشت: انتقال پساب انسانی تصفیه خانه زرین شهر به اراضی شرکت، آبزدایی از لجن کنورتر و بازگشت آب به سیکل کارخانه، مونتاژ خط برگشت پساب آب بدون نمک خط در تصفیه خانه شیمیایی جدید، بهره برداری از سیستم تغلیظ لجن در پمپ خانه آبزدایی فولاد سازی، بازسازی برج های خنک کننده و ... از مهمترین پروژه های در دست اجرای شرکت به شمار می روند.