بر اساس گزارش اکوناپرس، مبلغ فروش ماهانه "کچاد" در فروردین ماه امسال با رشد 76 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته همراه شده و به مبلغ 3.29 هزارمیلیارد ریال افزایش یافته است.

علاوه یر این، در دوره مورد بررسی مقدار تولید انواع محصولات شرکت به 1.21 میلیون تن رسیده است.این مجموعه در فروردین ماه امسال مقدار تولید کنسانتره سنگ آهن  را به 749 هزار تن رسانده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 100 هزار تن کاهش داشته است.

همچنین این مجموعه فعال در گروه معدنی در این ماه 271 هزار تن از این مقدار را در تولید کنسانتره مصرف کرده و مابقی را مستقیما به فروش رسانده است.

بر اساس این گزارش، میانگین نرخ فروش کنسانتره سنگ آهن در حالی که در فروردین ماه 96 به ازای هر تن 1.8 میلیون ریال اعلام شده و در اسفند ماه به 2.65 میلیون ریال رسیده بود، برای فروردین امسال به 2.9 میلیون ریال افزایش یافته است.

در مقابل اما، مقدار تولید گندله سنگ آهن "کچاد" در فروردین ماه امسال به 358 هزار تن رسیده که این رقم نسبت به دوره مشابه سال گذشته 60 هزار تن افزایش را نشان می دهد.حال آنکه مقدار فروش این محصول در این دوره با افت 5 هزار تنی مواجه شده و به رقم 298 هزار تن کاهش یافته است. میانگین نرخ فروش این محصول در فروردین امسال به 4.13 میلیون ریال افزایش یافته است.

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت در فروردین امسال از 67 هزار تن فولاد تولیدی خود 28.3 هزار تن را به میانگین نرخ 20.8 میلیون ریال به فروش رسانده است..