بر اساس گزارش اکوناپرس، این مجموعه خودروساز در این ماه از فروش 15.8 هزار دستگاه  خودرو که 26 درصد بیش از دوره مشابه سال گذشته محاسبه می شود، توانسته 4.84 هزار میلیارد ریال درآمد بدست آورد که این مبلغ 79 درصد بیش از فروردین سال گذشته به شمار می رود.

 بر این اساس می توان گفت، در فروردین سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد 79 درصدی درآمد فروش محصولات در این مجموع رقم خورده است.

افزایش تولید خودرو؛ 10.000 دستگاه

تعداد تولید خودرو در این شرکت نیز در فروردین ماه سال جاری حدود 29.656 دستگاه بوده است که نسبت به فروردین سال گذشته افزایش بیش از 10 هزار دستگاه را نشان می دهد. البته توجه به این نکته ضروی است که مانند ماه های گذشته محصولات تولید شده در سایت سایپا سیتروئن و بنیان توسعه صنعت خودرو (بن رو)در آمار تولیدات شرکت سایپا لحاظ شده است.

تغییر نامحسوس قیمت فروش پراید

تعداد فروش خانواده پراید در این ماه با افت 1.2 هزار دستگاهی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 6.626 دستگاه کاهش یافته است. میانگین نرخ فروش هر دستگاه از محصولات این خانواده در فروردین ماه به 177.2 میلیون ریال رسیده که نسبت به فروردین 96 افزایش یک درصدی را تجربه کرده است.

تولید6.6 هزار دستگاه تیبا؛ چهار درصد افزایش نرخ فروش

تعداد فروش گروه تیبا در فروردین 97 با رشد 2.6 هزار دستگاهی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 6.6 هزار دستگاه افزایش یافته است. میانگین نرخ فروش هر دستگاه از محصولات این خانواده در فروردین ماه امسال به 237.2 میلیون ریال رسیده که نسبت به فروردین سال قبل افزایش چهار درصدی را تجربه کرده است.

رشد چهار درصدی قیمت فروش خانواده سراتو

نکته قابل تامل اینکه، تعداد فروش خانواده سراتو در فروردین 96 تنها 176 دستگاه بوده و برای فروردین امسال به 1.800 دستگاه افزایش یافته است. میانگین نرخ فروش هر دستگاه از محصولات این خانواده در فروردین ماه سال جاری به 907 میلیون ریال رسیده که نسبت به فروردین سال گذشته افزایش چهار درصدی را تجربه کرده است.