به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، در نخستین روزهای آخرین ماه بهار، شرکت پلیمر آریا ساسول با نماد «آریا» بر تابلو معاملاتی فرابورس ایران قرار گرفت تا با عرضه اولیه بخشی از سهام خود به طور رسمی وارد بازار دوم فرابورس شود.

نماد «آریا» که در گروه «تولید مواد شیمیایی پایه به جز کود» قرار دارد، در عرضه اولیه سهام خود با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شد؛ به طوری که 3 میلیون و 388 هزار و 79 کد معاملاتی در آن شرکت کردند.

با وجود اینکه حداکثر سهام قابل خریداری برای هر شخص حقیقی و حقوقی 100 سهم در نظر گرفته شده بود، به دلیل این استقبال بالا، تعداد 58 سهم به هر یک از 3 میلیون و 350 هزار و 42 ‌کد معاملاتی به روش بوک‌بیلدینگ تخصیص یافت.

بدین ترتیب روز جاری از 4 میلیارد و 583 میلیون و 840 هزار سهم شرکت آریا ساسول تعداد 229 میلیون و 192 هزار سهم معادل 5 درصد روی تابلوی معاملاتی بازار دوم فرابورس رفت که 183 میلیون و 353 هزار و 600 سهم آن امروز به عموم خریداران عرضه شد و 45 میلیون و 838 هزار و 400 سهم دیگر نیز شنبه 10 خرداد‌ماه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری با همان قیمت کشف‌شده در عرضه اولیه امروز تخصیص پیدا می‌کند.

روز گذشته، در هفتادوششمین نشست خبری یک دیدار، یک عرضه، امیرحسین بحرینی مدیرعامل آریا ساسول، این شرکت را یک مجتمع بزرگ تولید اتیلن و پلی اتیلن با ظرفیت بالغ بر یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن در سال معرفی کرد و گفت: محصولات تولیدی این مجتمع عمدتا شامل اتیلن با ظرفیت یک میلیون و 100 هزار تن، انواع پلی اتیلن متوسط و سنگین با ظرفیت 375 هزار تن و پلی اتیلن سبک با ظرفیت 375 هزار تن در سال است.

شرکت پلیمر آریا ساسول که با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت ساسول آفریقای جنوبی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تاسیس و در منطقه انرژی پارس عسلویه در سال 1387 به طور رسمی افتتاح شده است، در حوزه تولید با رشد حدود 12 درصدی نسبت به سال قبل حدود یک میلیون و 800 هزار تن اتیلن و انواع پلی ‌اتیلن سبک و سنگین و C3+‌ تولید کرده است.

به گفته او همچنین فروش محصولات شرکت آریا ساسول در سال 98 نزدیک به 90 هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به سال پیش از آن رشد 52 درصدی را نشان می‌دهد و از این مبلغ بیش از 42 هزار میلیارد ریال سود خالص محقق شده که حاکی از حاشیه سود 47 درصدی است.