بر اساس گزارش اکوناپرس، جلال الدین حیرات انگیز، مدیر عامل شرکت آهنگری تراکتورسازی ایران با اعلام این خبر عنوان کرد: پروژه مذکور در تاریخ 10 آبان سال 95 با هدف تولید قالب های دایکاست وریژه به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد؛ پس از تایید نمونه های ارایه شده توسط مشتریان نسبت به ایجاد کارگاه طراحی و ساخت قالب های دایکاست وریژه اقدام شده که این طرح توسعه در تاریخ چهارم اردیبهشت ماه جاری توسط رییس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسید.

وی به سرمایه گذاری انجام شده در این پروژه اشاره کرد و گفت: به منظور تکمیل پروژه مورد اشاره حدود 1.800 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده و امکان طراحی و تولید انواع قالب های دایکاست وریژه شامل سرسیلندر، بلوک سیلندر، کپه یاتاقان، پوسته کلاچ و ... بر حسب تقاضای شرکت های خودرو ساز فراهم شده است.

این مقام مسئول همچنین در خصوص تبعات مثبت ناشی از راه اندازی خط تولید قالب های دایکاست وریژه بر وضعیت سودآوری "خاهن" ابراز داشت: این امر با توجه به میزان سفارش های دریافتی از سوی مشتریان مشخص خواهد شد و به طور قطع پس از بررسی های لازم و مشخص شدن نتایج حاصل از آن، در این ارتباط شفاف سازی انجام می پذیرد.