به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، شرکت سرمایه‌گذاری پویا که اواخر سال 98 پذیرش و در اردیبهشت‌ماه امسال در بازار اول فرابورس درج شد، تصمیم بر عرضه اولیه 15 درصد از کل سهام خود برای نخستین بار گرفت و امروز 560 میلیون سهم «وپویا» را به عموم خریداران عرضه کرد. در ادامه نیز 40 میلیون سهم این شرکت به صندوق‌های سرمایه‌گذاری عرضه می‌شود.

در این عرضه اولیه به روش ثبت سفارش دامنه قیمتی هر سهم سرمایه‌گذاری پویا از 3900 تا 4100 ریال تعیین شده بود که هر سهم «وپویا» در سقف این دامنه، قیمت خورد.

در ششمین عرضه اولیه سال 99 در فرابورس 2 میلیون و 579 هزار و 755 کد معاملاتی به عنوان خریدار حضور یافتند که حداکثر 229 سهم به 2 میلیون و 547 هزار و 310 کد معاملاتی تخصیص یافت.

در مورد متعهدین خرید در این عرضه اولیه باید گفت که شرکت صندوق سرمایه‌گذاری سپهر تدبیرگران خرید 30 درصد و شرکت کارگزاری تدبیرگران فردا نیز خریداری 20 درصد از سهام قابل عرضه را در صورت فروش نرفتن در جریان عرضه، متعهد شده‌اند.

موضوع فعالیت اصلی «وپویا» سرمایه‌گذاری در سهام، واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها یا ‌سایر اوراق بهادار دارای حق رأی شرکت‌ها، ‌موسسات یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری است.‌

در هفتادو‌هفتمین نشست خبری «یک‌ دیدار، یک عرضه» نیز که مرتبط با تشریح ظرفیت‌ها و برنامه‌های شرکت سرمایه‌گذاری پویا بود، عنوان شد که بازده پرتفو بورسی «وپویا» در سال مالی منتهی به 30 بهمن‌ماه 98 بالغ بر 221 درصد و در دوره چهارماهه منتهی به ۳۱ خردادماه 99 بیش از ۱۴۷ درصد بوده است.