معاملات بازار سرمایه در هفته جاری در حالی آغاز شد که اظهارات رییس جمهور آمریکا در نشست عصر جمعه هفته گذشته پیرامون پایبندی به برجام نگرانی سهامداران و تحلیلگران در خصوص وضعیت آتی اقتصاد کشورمان را دو چندان کرده بود؛ آنچنان که روزهای ابتدایی معاملات بورس در هفته جاری با روند نزولی ارزش سهام شرکت ها و صنایع سپری شد و در نهایت امروز شاخص کل بورس با ثبت افت 474 واحدی به یک کانال پایین تر سقوط کرد.

بر اساس گزارش اکوناپرس، نماگر بازار سرمایه در جریان معاملات روز جاری متاثر از افت قیمت اغلب سهام شرکت های فعال در گروه های مختلف همچون فولاد، پتروشیمی، خودرو و پالایشی با افت 474 واحدی مواجه شد و با سقوط به یک کانال پایین تر در مدار 93 هزار واحدی ایستاد.

در این بین نماد هایی همچون "فارس"، "جم"، "فولاد"، "حکشتی"، "آپ" و "تاپیکو" بیشترین نقش را در افت قابل توجه شاخص کل بورس ایفا کردند و در مقابل آن "فملی" با رشد قیمت سهام خود تاثیر مثبت 24 واحدی بر روند امروز شاخص کل بر جای گذاشت.

علاوه بر این، امروز در حالی بیش از 695 میلیون سهم به ارزش 183 میلیارد تومان در بازار سرمایه مورد معامله قرار گرفت که بیشترین ارزش معاملات به اوراق مشارکت شهرداری مشهد، معامله بلوکی نفت پارس، معامله بلوکی بانک پارسیان، تامین سرمایه امید، معامله بلوکی "ومعادن"، هلدینگ خلیج فارس و اوراق صکوک مرابحه شرکت سایپا اختصاص دارد. بر این اساس می توان گفت بیش از 90 میلیارد تومان از ارزش معاملات امروز به معاملات انواع اوراق و معامله بلوکی اختصاص دارد و معاملات سهام شرکت های فعال در این بازار سهم قابل توجهی در ارزش معاملات امروز نداشتند.

در پایان این گزارش می افزاید، بیشترین افزایش قیمت در نمادهایی همچون " لسرما"، "کسرام"، "فایرا"، "امید"، "غشان"، "تکشا" و "غشاذر" و بیشترین کاهش قیمت نیز در نمادهایی همچون "پتایر"، "کمنگنز"، "ساروم"، "لابسا"، "ثاباد"، "وتوسم" و "شلعاب" رقم خورده است.