به گزارش اکونا پرس،

علی محمدی مدیرعامل فولاد خوزستان با بیان این‌که افزایش قیمت فولاد به درآمد بیشتر شرکت‌های فولادی منجر نمی‌شود، گفت: چرا که به تبع آن قیمت مواد اولیه و تجهیزات افزایش پیدا می‌کند. مطمئنا ثبات در نرخ ارز به آرامش بازار و تعادل در عرضه و تقاضا می‌انجامد.

وی بهترین مکان برای شناسایی و تعیین قیمت را بورس کالا دانست و افزود: البته شرط موفقیت بازار بورس، پرهیز از دستوری کردن و دخالت در بازار و مکانیزم عرضه و تقاضاست.

مدیرعامل فولاد خوزستان در پاسخ به نقش ابطال های وزارت صمت در نابه‌سامانی بازار فولاد گفت: بازار باید به سمتی حرکت کند که شفافیت و عرضه و تقاضای واقعی شکل بگیرد. نقش وزارت صمت باید نظارتی باشد و به جای دخالت مستقیم در بازار به سمت تهیه سازوکار و دستورالعمل اجرایی حرکت کند.

وی ادامه داد: تعیین قیمت عرضه شمش فولادی بر اساس قیمت تمام شده و وضعیت بازار است. وزارت صمت و سایر نهادهای حاکمیتی می بایست با نظارت کامل و توجه به ظرفیت واقعی شرکت‌ها و سابقه عملکرد آن‌ها، از ایجاد تقاضای کاذب جلوگیری کرده و دست دلالان را که صرفا به دنبال سودای سود می‌باشند، از صنایع کوتاه نمایند.

محمدی با اشاره به این‌که فولاد خوزستان سال ۱۳۹۹ را با ارتقا پی در پی و ثبت رکوردهای تولید آغاز کرد، افزود: در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه تشدید شدند و شیوع ویروس کرونا، باعث شده با محدودیت‌هایی مواجه شویم، با تکیه بر توان داخلی و اراده فولادی کارکنان این مجموعه، در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام جهش تولید مزین شده است، رکوردهای روزانه، ماهانه، فصلی و شش ماهه ارتقا یافت.

مدیرعامل فولاد خوزستان عنوان کرد: در فصل بهار توانستیم برای اولین بار از مرز تولید یک میلیون تُن شمش فولاد عبور کنیم. در شش ماهه نخست امسال نیز توانستیم با تولید یک میلیون و ۹۷۶ هزار تُن رکورد تولید را ارتقا دهیم و همچنین مقدار فروش داخلی با ۱۹ درصد رشد به یک میلیون و ۱۵۷ هزار تن و مقدار صادرات با ۳۳ درصد کاهش به ۶۷۲ هزار تن رسیده است.

  •