به گزارش اکونا پرس،

معاملات روز جاری بازار سرمایه با ثبت افت 511 واحدی شاخص کل بورس پایان پذیرفت و امروز نیز همچون روزهای معاملاتی گذشته متاثر از ابهام در فرجام برجام فشار فروش سهام در روند معاملات مشاهده می شد.

بر اساس گزارش اکوناپرس، در جریان معاملات امروز اغلب صنایع همچون پتروشیمی، پالایشی، معدنی و فولاد روند نزولی قیمت را سپری کردند و در این بین افت ارزش سهام شرکت هایی همچون هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی پردیس، خدمات انفورماتیک ایران و هلدینگ نفت و گاز پارسیان بیشترین تاثیر را در افت امروز شاخص کل بورس اعمال کردند.

در جریان معاملات روز جاری بیش از 770 میلیون سهم به ارزش 194 میلیارد تومان داد و ستد شد. نکته قابل تامل آنکه، بیشترین ارزش معاملات امروز به معاملات اوراق مشارکت ملی نفت ایران، معاملات بلوکی بانک پارسیان، ایران ترانسفو، گل گهر و پتروشیمی مبین اختصاص داشت.

بر اساس این گزارش، در پایان معاملات امروز بورس، نماگر بازار سرمایه با کاهش 511 واحدی تنها 100 گام با ورود به یک کانال پایین تر یعنی کانال 92 هزار واحدی فاصله گرفت. حال آنکه باید دید که آیا شاخص کل با تداوم روند نزولی معاملات فردا به کانال پایین تر عقب نشینی خواهد کرد یا نه؟.

در این شرایط، معاملات بازار سرمایه در حالی در چند وقت اخیر متاثر از نزدیک شدن به زمان اعلام تصمیم رییس جمهور آمریکا در خصوص طرح برجام در مسیر نزولی سپری می شود و همراه با کاهش ارزش سهام شرکت های بورسی، شاخص کل بورس نیز یکی پس از دیگری به کانال های پایین تر سقوط می کند که حال و روز بازار ارز و طلا به عنوان بازارهای موازی با بورس به گونه دیگری است؛ آنچنان که امروز در حالی نماگر بازار سرمایه با افت قابل توجه به ورطه سقوط به کانال 92 هزار واحدی نزدیک شد که قیمت هر گرم طلای 18 عیار به بیش از 190 هزار تومان رسید و در کنار آن، بهای سکه از محدوده قیمتی دو میلیون تومان گذشت و در نهایت نرخ ارز نیز به محدوده بیش از 6.200 تومان افزایش یافت. از این رو، به نظر می رسد در شرایط فعلی، سرمایه گذاران از بیم آینده به سرمایه گذاری در بزار ارز و طلا روی آورده اند و برای تزریق نقدینگی به بورس به عنوان مولدترین بازار مالی کشور تمایلی ندارند.