به گزارش اکونا پرس،

بر اساس گزارش اکوناپرس، در جریان معاملات روز جاری نماگر بازار سرمایه در ادامه روند نزولی ارزش سهام شرکت های فعال در گروه های مختلف همچون پتروشیمی، پالایشی، فولاد، معدنی و خودرو با ثبت افت 105 واحدی وارد کانال 92 هزار واحدی شد. به گونه ای که، نماد های "رانفور"، "تاپیکو"، "دعبید" و "فخوز" بیشترین تاثیر را در افت امروز شاخص کل بر جای گذاشتند. این در حالی است که نماد های "همراه"، "فارس" و "پارسان" با رشد ارزش سهام سعی در ممانعت در افت شاخص کل داشتند. در این شرایط، پس از دقایقی شاخص کل باردیگر به کانال 93 هزار واحدی بازگشت و امروز اهالی بازار سرمایه شاهد رفت و برگشت نماگر بازار سرمایه به مدار 92 هزار وحدی بودند.

بر اساس این گزارش، تا لحظه تنظیم این گزارش حجم معاملات 862 میلیون سهمی ارزشی به مبلغ بیش از 284 میلیارد تومان را در بازار سرمایه رقم زده است. در مقابل اما، در ادامه روند صعودی قیمت طلا  در بازار آزاد، قیمت هر گرم طلای 18 عیار به 200 هزار تومان رسید.

همچنین، شاخص فرابورس با رشد حدود پنج واحدی در محدوده 1.047 واحدی ایستاد. در این شرایط، نماد هایی همچون "زاگرس"، "میدکو" و "دماوند" تاثیر مثبت را بر روند شاخص فرابورس اعمال کردند و در مقابل نمادهای "شراز"، "سرچشمه"، "وگردش" و "اپرداز" تاثیر منفی را اعمال کردند.