بر اساس گزارش اکوناپرس، محسن سعید بخش، مدیر عامل شرکت توکاریل با اشاره به افزایش نرخ قرارداد حمل با شرکت فولاد مبارکه، در این خصوص گفت: طی این قرارداد حمل 9 میلیون تن مواد اولیه پیش بینی شده است. از این رو، در نیمه دوم سال که منطبق با اجرای نیمی از قرارداد است، میزان 4.5 میلیون تن مواد معدنی حمل شده است. علاوه بر این، پیش بینی می شود در سال مالی 97 میزان 10 میلیون تن مواد معدنی توسط "توریل" حمل شود که این میزان با توجه به پیش بینی مبادی جدید بارگیری و همچنین با نرخ جدید اعلام شده، ارایه شده است.

سعید بخش افرود: افزایش حاشیه سود ناخالص سال مالی 96 در پی رشد درآمدهای عملیاتی به مبلغ 30 میلیارد ریال ناشی از افزایش نرخ قرارداد و مبلغ 80 میلیارد ریال از بابت تاثیر صورت وضعیت خدمات رقم خورده است.

وی در خصوص کاهش موجودی مواد کالا و پیش پرداخت ابراز داشت: این امر به دلیل تغییر طبقه بندی پیش پرداخت ها سرمایه ای و اموال نزد انبار مربوط به قطعات و تجهیزات ساخت واگن به سرفصل دارایی های ثابت اتفاق افتاده است.

مدیر عامل شرکت توکاریل افزود: وجوه پرداختی بابت تحصیل سرمایه گذاری ها در صورت جریان وجوه نقد ناشی از خرید سهام یا شرکت در افزایش سرمایه شرکت های البرز نیرو، آسیا سیر ارس و سرمایه گذاری توکا فولاد ثبت شده است.

سعید بخش در خاتمه خاطر نشان کرد: همانطور که قبلاً مطرح شد، این مجموعه از سال 95 در حال اجرای قراردادی با شرکت واگن پارس در خصوص ساخت واگن لبه بلند شش محوره است که در پی آن قراردادی در سال های 96 و 97 جهت ساخت تعداد 409 دستگاه واگن منعقد شده است. حال آنکه از این قرارداد تعداد 20 دستگاه آن در سال 95 و 85 دستگاه در سال 96 تحویل قطعی شده است. بر این اساس، پیش بینی می شود تعداد 140 دستگاه واگن طی سال 97 به طرف قرارداد تحویل داده شود.