به گزارش اکونا پرس،

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضوانی فر مدیرعامل شستا با اشاره به گسترش همکاری ها فی مابین شستا و بورس کالای ایران، این اقدام را در جهت افزایش هرچه بیشتر شفافیت و سالم سازی چرخه ارائه محصولات شرکت های تابعه شستا دانست و افزود: ارتقای سودآوری و کاهش ریسک وصول مطالبات از جمله اهدافی است که باعث افزایش همکاری ها با بورس کالا در برهه کنونی دنبال شده است.

رضوانی فر مدیرعامل شستا وصول سریعتر مطالبات و کاهش هزینه های فروش و تخفیفات مربوطه را از دیگر اهداف افزایش این همکاری اعلام کرد و افزود: تلاش می کنیم با گسترش عرضه محصولات در بورس کالا ضمن ارتقای سودآوری و وصول سریعتر مطالبات، عرضه کالا به فعالین شناسنامه دار صنعت و حذف واسطه‌ها را فراهم سازیم.

مدیرعامل شستا با اشاره به امضای تفاهم نامه با بورس کالا در تاریخ ۲۱ بهمن ماه گذشته اظهار داشت: با امضای این تفاهم نامه، کارگروه مشترکی برای افزایش حجم و سرعت مبادلات تشکیل شده است که در حال حاضر ماموریت های خود را با دقت دنبال می کند.

وی با اشاره به افزایش حجم ارزش معاملات در سال های اخیر تشریح کرد: ارزش معادلات که در سال ۹۷ در بورس کالا ۱۸۰۰ میلیارد تومان بود، در سال ۹۸ به ۴۰۰۰ میلیارد تومان و در سال ۱۳۹۹ به بیش از ۸۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

رضوانی فر با اشاره به عرضه محصولات جدید در بورس کالا، گفت: در طول ماه های اخیر ۹ محصول جدید در بورس کالا پذیرش شد. در این مسیر شرکت‌های شستا محصولاتی از جمله سولفات سدیم، معدنی املاح، تیشو، ام دی اف و کنسانتره ذغال را برای اولین بار در بورس کالا عرضه کرده است.

وی با اشاره به هدف گذاری شستا برای عرضه در بورس کالا، افزود: هدف گذاری اولیه آن است که در سال ۱۴۰۰ به رکورد ۲۰ هزار میلیارد تومان عرضه در بورس کالا دست یابیم.

  •