به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران،سید احمد میری، مدیرعامل شرکت محصولات کاغذی لطیف در صدویازدهمین نشست خبری «یک دیدار یک عرضه» ویژه عرضه اولیه سهام این شرکت در بازار فرابورس با اشاره به گذشت بیش از سه دهه از فعالیت این شرکت، گفت: مجموعه لطیف همواره در راستای شفاف‌سازی تلاش کرده است و در این راستا با ورود به بازار سرمایه و به‌تبع آن گسترش جامعه ذی‌نفعان، احساس مسئولیت بیشتری در پاسخگویی و گزارش‌دهی شفاف خواهد داشت.

 مدیرعامل شرکت محصولات کاغذی لطیف، سرمایه این شرکت را 200 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: سود خالص لطیف در سال ۹۹ نسبت به سال ماقبل آن حدود 100 درصد رشد داشته است.

به گفته میری، میزان تولید ماهانه محصولات کاغذی لطیف ۱۶۰۰ تن است، درحالی‌که با توجه به حسن شهرت و اعتمادی که به شرکت وجود دارد، مشتری برای حدود ۳۰۰۰ تن محصول شرکت وجود دارد.

مهم‌ترین نقاط قوت «لطیف»

وی یکی از اهداف استراتژیک لطیف را حرکت در راستای صنعت سبز و دستیابی به ‌سلامت و بهداشت محیط‌زیست عنوان کرد و ادامه داد: لطیف اولین شرکت در حوزه صنعت تیشو است که وارد بازار سرمایه می‌شود.

میری در خصوص نقاط قوت این شرکت برای سهامداران گفت: این مجموعه از روند صعودی سودآوری برخوردار است.

مدیرعامل شرکت محصولات کاغذی لطیف در خصوص استراتژی‌های این مجموعه عنوان کرد: ارتقای سطح کیفی و کمی محصولات، توسعه مشارکت برد-برد با پیمانکاران و ذی‌نفعان، بومی‌سازی تکنولوژی، انطباق با استاندارهای بین‌الملل در راستای افزایش کیفیت و مشتری‌مداری از مهم‌ترین اهداف این مجموعه است.

میری اظهار داشت: همچنین برنامه‌ریزی‌ها برای امکان تولیدات جدید با ترکیب خمیر ورژن خالص، راه‌اندازی ماشین کاغذ دوم با ظرفیت 50 تن در روز و تولید تیشو بسیار سنگین برای سایر مصارف نیز در حال انجام است.

برنامه حضور در بازارهای صادراتی

وی در حوزه صادرات با اشاره به تلاش برای گسترش بازار مصرف در کشورهای همسایه، تصریح کرد: مجموعه لطیف با برنامه‌ریزی بلندمدت، استراتژی خود را در جهت توسعه ظرفیت داخلی و بهره‌برداری از حداکثر محیط خارجی فراهم کرده و در این زمینه این ظرفیت در بازارهای کشورهای همسایه آماده است و شرکت می‌تواند در عرصه تولیدات کیفی با کشورهای همسایه رقابت کند.

مدیرعامل شرکت محصولات کاغذی لطیف سهامداران را مهم‌ترین سرمایه اجتماعی این مجموعه دانست و گفت: بر همین اساس حفظ منافع سهام‌داران اولویت اول این مجموعه است.

آخرین وضعیت فروش دارایی

در ادامه این مراسم داریوش خسرونژاد کلشتری، مدیر مالی شرکت محصولات کاغذی لطیف در پاسخ به پرسشی درباره برنامه این شرکت جهت فروش دارایی‌های نگهداری‌شده موضوع یادداشت 20 صورت‌های مالی سال 99، گفت: طبق برنامه‌ریزی سهامدار اصلی لطیف که شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) است، مقرر شد تمام املاک از طریق مزایده بزرگ املاک شستا به فروش برسد و در مقطعی بخشی از املاک در مزایده بزرگ عرضه شد اما به دلایلی فروش نرفت، در حال حاضر اختیار به هیئت‌مدیره واگذارشده که به طور مستقیم اقدام به برگزاری مزایده کنند و شرکت در اسرع وقت این کار را انجام خواهد داد.

رشد 100 درصدی سود خالص لطیف

منا ابرو فراخ، مدیرعامل گروه صنعت سلولزی تأمین گستر نوین (تاسیکو) نیز به‌عنوان نماینده سهامدار عمده شرکت محصولات کاغذی لطیف در ادامه این برنامه به تشریح عملکرد مجموعه لطیف پرداخت.

وی شرکت محصولات کاغذی لطیف را یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان صنعت سلولزی دانست و گفت: این مجموعه در منطقه هشتگرد البرز فعالیت می‌کند، پروانه فعالیت آن از سال 1364 ثبت و در سال 1366 با اصلاح موافقت‌نامه از وزارت صنعت و معدن مجوز ظرفیت 15 هزار تن را دریافت کرد، از مرداد 1373 نیز تولید آزمایشی آغاز شد و مجموعه به بهره‌برداری رسید و در سال 1388 با پروژه نوسازی و بهسازی کمی و کیفی، ظرفیت اسمی خط تولید به 20 هزار تن بالغ شد.

به گفته ابرو فراخ این شرکت با سرمایه 200 میلیارد ریال در سال 1398 به سود خالصی بالغ‌بر 36 میلیارد تومان با کسر هزینه‌های مالیاتی رسید و در سال گذشته با فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید، سود خالص «لطیف» بیش از 100 درصد افزایش و به عددی حدود 80 میلیارد تومان رسید.

مزیت‌های اصلی مجموعه تولیدی لطیف

وی در خصوص مزیت‌های اصلی این مجموعه نیز این‌گونه توضیح داد: مزایای اصلی لطیف، راه‌اندازی واحد جوهرزدایی است که این مجموعه را به یک کارخانه ویژه و برتر تبدیل می‌کند، به‌این‌ترتیب امکان جوهرزدایی 90 تن کاغذ باطله به‌صورت روزانه وجود دارد. همچنین توانایی تولید کاغذ با گراماژ بسیار پایین نیز در لطیف فراهم‌شده است.

وی به نقش مهم مجموعه لطیف در حوزه صنعت سبز اشاره کرد و افزود: در همین راستا سالانه از 35 هزارتن کاغذ باطله ارزش‌افزوده ایجاد می‌شود که به دلیل کاهش واردات خمیر ویرجین، از ارزبری قابل‌توجهی در کشور جلوگیری می‌کند.

حضور در بورس کالا

مدیرعامل تاسیکو ادامه داد: از دیگر مزیت‌های اصلی این شرکت جلوگیری از قطع 204 هزار اصله درخت، جلوگیری از مصرف 336 هزار مترمکعب آب و 49200 مگاوات برق در سال است.

به گفته وی شرکت محصولات کاغذی لطیف در راستای شفافیت فروش از 11 اردیبهشت‌ماه سال جاری محصولات خود را از طریق بورس کالا عرضه کرده و تاکنون 237 تن محصول این شرکت در بورس کالا معامله‌شده است، همچنین برنامه‌ریزی‌شده در صورت امکان مواد اولیه را هم از بورس کالا تأمین کند.

برنامه‌های سهامدار عمده برای حمایت از سهم

وی در خصوص برنامه‌های سهامدار عمده برای حمایت از سهم گفت: از سیاست‌های سهامدار عمده برای حمایت از سهام، بحث انتشار اوراق تبعی یک‌ساله با نرخ 20 درصد است، همچنین تعهد یک‌ساله بازارگردانی را هم امضا کردیم.

ابرو فراخ در پایان این مراسم گفت: قرار است فردا طی عرضه اولیه‌ای و مطابق با دستورالعمل هیئت پذیرش، 15 درصد سهام این شرکت وارد بازار شود و همچنین تعهد عرضه 12.5 درصد را به‌صورت تدریجی توسط صندوق بازارگردان داده‌ایم.