به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، کورش شمس با اشاره به اینکه در حال حاضر این شرکت پنج صندوق را تحت مدیریت خود دارد، افزود: مجموعه پاداش، صندوق‌های متنوعی برای پاسخ‌گویی به انواع سلیقه‌های سرمایه‌گذاری دارد که از پربازده‌ترین و بهترین صندوق‌های بازار سرمایه هستند.

به گفته مدیرعامل شرکت سبدگردان پاداش سرمایه، صندوق پاداش سرمایه بهگزین که صندوق با درآمد ثابت این مجموعه است در سال گذشته جزو پربازده‌ترین صندوق‌های با درآمد ثابت کشور بوده و در حال حاضر هم با پاسخ‌گویی به مشتریان و سرمایه‌گذاران در مسیر بازدهی بالاتر از نرخ سود سپرده‌های بانکی در حال حرکت است.

وی در ادامه معرفی صندوق‌های این مجموعه به صندوق سرمایه‌گذاری مختلط ارمغان یکم ملل اشاره کرد و گفت: صندوق‌های مختلط در دوران رکود و رونق بازار سهام برای سرمایه‌گذاران گزینه‌های مناسبی هستند چراکه ترکیبی از سهام و اوراق با درآمد ثابت را شامل می‌شوند بدین ترتیب از ریسک پایین در دوره‌های رکود و بازدهی بالا در دوران رونق برخوردار هستند و در همین راستا صندوق مختلط ارمغان یکم ملل در دوره‌های مختلف جزو صندوق‌های پربازده بوده است.

به گفته شمس، صندوق بازارگردانی پاداش پشتیبان پارس نیز با بازارگردانی بیش از 30 نماد بورسی و فرابورسی و دارایی تحت مدیریت حدود 1500 میلیارد تومانی از دیگر نهادهای مالی تحت مدیریت سبدگردان پاداش سرمایه است.

مدیرعامل شرکت سبدگردان پاداش سرمایه اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری‌های انجام شده و تشکیل گروه خدمات بازار سرمایه به سمت اهداف مهمی مثل الکترونیک‌کردن تمامی خدمات حرکت خواهیم کرد؛ ضمن آنکه در تلاش برای راه‌اندازی صندوق‌هایی با فعالیت در زمینه‌های تامین مالی از جمله صندوق‌های PE و VC هستیم تا گام‌های بزرگ‌تر و بیشتری در جهت ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران مختلف برداریم.

وی به بازگشایی نماد صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله پاداش سرمایه پارس در فرابورس طی روز جاری اشاره کرد و افزود: این موضوع از مدتی پیش در شرکت سبدگردان بازار سرمایه پیگیری شد تا صندوق فوق از نوع صدور و ابطالی به نوع قابل معامله در بازار سرمایه تبدیل شود.

استراتژی‌های مهم «پادا»

شمس درباره ویژگی‌های مهم صندوق‌های قابل معامله گفت: در صندوق‌های قابل معامله یا ETF اتفاق بسیار مهمی که برای سرمایه‌گذاران رقم می‌خورد بحث نقدشوندگی و دسترسی آسان‌تر سرمایه‌گذران است.

وی درباره سیاست‌های مهم این صندوق تصریح کرد: از استراتژی‌های مهم این مجموعه برای صندوق پارس، کسب بازدهی مطابق با بازدهی شاخص کل است، البته مدیران سرمایه‌گذاری این صندوق که از امروز با نماد «پادا» در بازار سرمایه شناخته می‌شود، تمام تلاش و هدف‌گذاری خود را برای سرمایه‌گذاری در سهام پرپتانسیل و نقدشونده متمرکز کرده‌اند تا با سرمایه‌گذاری در این سهام و خریدوفروش‌های مناسب بتوانند بازدهی‌های بیشتری از شاخص کل را رقم بزنند.

وی در توضیح شرایط و نحوه بازارگردانی این صندوق با اشاره به اینکه حداقل معاملات روزانه این صندوق 100 هزار واحد و حداقل سفارش انباشته 5 هزار واحد است، افزود: دامنه مظنه دو درصد اعلام شده و دامنه نوسان روزانه قیمت نیز مطابق دامنه مجاز نوسان قیمت در بازار ابزارهای نوین مالی است. همچنین دوره زمانی بازارگردانی از فردا دهم مردادماه 1400 به مدت نامحدود خواهد بود و بازارگردان آن صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی پاداش پشتیبان پارس تعیین شده است.