بر اساس گزارش اکوناپرس، در این اطلاعیه آمده است که مطابق مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در معاملات قراردادهای مشتقه کالایی هر شخص صرفاً می تواند وکالت یک شخص را بر عهده داشته باشد. در هر صورت سقف مجاز موقعیت های تعهدی باز تعیین شده در مشخصات قراردادهای مشتقه نسبت به مجموعه موقعیت های تعهدی وکیل و موکل اعمال خواهد شد.

اشخاصی که وکالت بیش از یک نفر را به عهده دارند طی دو روز کاری باید نسبت به تعیین تنها یک موکل اقدام کنند. در غیر این صورت انجام معاملات وکالتی توسط وی برای تمامی موکلین ممنوع می شود. همچنین موکلینی که ادامه وکالت آن ها از سوی وکیلشان اعلام نشده تا طی فرایند احراز شرایط در بورس کالا امکان دریافت موقعیت فزاینده نخواهند داشت.

علاوه بر این، در اطلاعیه دوم مطرح شده که سقف مجاز موقعیت های تعهدی باز خرید کلیه مشتریان به 50 موقعیت در هر نماد و محدود به 100 موقعیت در تمامی نمادهای معاملات کاهش می یابد.

همچنین کلیه مشتریان قراردادهای آتی سکه طلا تا پایان جلسه معاملات روز جاری فرصت دارند تا موقعیت های مازاد خود را ببندند. در غیر این صورت کارگزاران مکلف به بستن موقعیت های تعهدی مازاد مشتریان خود تا پایان معاملات یکشنبه مورخ 23 اردیبهشت ماه جاری هستند.

بر اساس این گزارش، در اطلاعیه سوم شرکت بورس کالا عنوان شده که فرایند تحویل قراردادهای آتی سکه طلا تحویل اردیبهشت ماه جاری در روز دوشنبه مورخ 24 اردیبهشت ماه جاری از طریق گواهی سپرده سکه طلا انجام می پذیرد. بر این اساس، کلیه مشتریان فروشنده و خریدار دارای موقعیت تعهدی باز موظفند بر اساس ضوابط اعلام شده جهت انجام فرایند تحویل اقدام کنند.