بر اساس گزارش اکوناپرس، مسعود جبراییلی، مدیر عامل شرکت پتروشیمی آبادان در نامه شفاف سازی خود که روی کدال آمده، این چنین توضیح داد؛ در ساعت 9:58 دقیقه روز گذشته مورخ 24 اردیبهشت ماه جاری نشت گاز vcm در یکی از پالی های واحد تولیدpvc  قدیم )700 (A مجتمع پتروشیمی آبادان باعث ایجاد حریق جزیی در بخشی از این واحد شد که این حادثه با عملکرد به موقع همکاران اداره آتش نشانی مجتمع پتروشیمی آبادان در مدت زمان کمتر از پنج دقیقه مهار شد. خوشبختانه این حادثه هیچگونه تلفات جانی و مصدوم حتی جزئی نداشته و آسیبی به خطوط تولید واحدهای دیگر مجتمع وارد نشده است و در حال حاضر روند تولید در تمام واحدها بجز واحد A700 برقرار است.

 واحد تولید pvc قدیم بخشی از ظرفیت تولید محصول pvc مجمتع (35 درصد ) را به عهده دارد. با توجه به استفاده از سیست مآب جهت اطفاء حریق، واحدهای فنی ذیربط در حال پاکسازی و بررسی تجهیزات ابزار دقیق و الکتروموتور ها و پمپ ها و عملیات خشک کردن آن ها و نیز بررسی دقیق علت حادثه هستند. در این شرایط، اگرچه واحد مذکور امروز آماده راه اندازی است، اما جهت کنترل و بررسی های دقیق علت حادثه، کمیته ایمنی شرکت راه اندازی واحد را به بعد از اتمام عملیات خشک کردن تمام تجهیزات و موکول کرده که این عملیات احتلاًما تا سه روز آینده ادامه خواهد داشت، علاوه بر این،  70 درصد ظرفیت تولید محصولpvc  در واحد 700 جدید است که این واحد با اقدامات صورت گرفته در دو سال گذشته از یک هفته قبل با ظرفیت طراحی (150 تندر روز ) در حال تولید است.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی آبادان در خاتمه اکید کرد: کلیه خبرهایی که از طریق فضای مجازی و غیر رسمی اعلام  شده ، واقعیت ندارد و شفاف سازی منتشر شده ملاک تصمیم گیری سهامداران باشد.