شرکت فرآورده های نسوز ایران در دوره عملکرد 12 ماهه سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 96 مبلغ 762 ریال سود محقق ساخته که این رقم نسبت به دوره مشابه سال مالی 95 با رشد 175 درصدی همراه شده است.

بررسی گزارش عملکرد سال مالی 96 "کفرا" نسبت به دوره مشابه سال مالی 95 از رشد 18 درصدی مقدار تولید، افزایش حدود هشت درصدی مقدار فروش و نیز رشد بیش از 37 درصدی درآمد فروش آن حکایت دارد. بر این اساس می توان گفت شرکت فرآورده های نسوز ایران در دوره مورد بررسی روند رو به رشدی را سپری کرده است.

در همین ارتباط، مدیر مالی شرکت فرآورده های نسوز ایران در گفتگو با خبرنگار اکوناپرس با اشاره به وضعیت مطلوب سودآوری "کفرا" عنوان کرد: این شرکت با استانداردهای روز دنیا فعالیت می کند و همواره با بکارگیری از تیم تحقیق و پژوهش هدفی را برای خود تعیین می کند و بر دستیابی به آن تمرکز می کند.

ذبیح الله صادقی افزود: استراتژی شرکت فرآورده های نسوز ایران تبدیل تهدیدها به فرصت هاست و می توان گفت با استفاده از این روش موفق به حرکت در مسیر رشد شده است. علاوه بر این، ترکیب سبد محصولات تولیدی شرکت به گونه ای است که برای این مجموعه سودآوری را رقم زده است.

وی در خصوص طرح های توسعه در دست اجرای شرکت ابراز داشت: این مجموعه در حال اجرای پروژه راه اندازی سایت جدید جهت فرآوری مواد اولیه (جمبزه) است. به طوریکه فاز اول این طرح تا نیمه اول سال جاری به بهره برداری می رسد و فاز دوم و سوم آن نیز در بررسی است. اجرای این طرح توسعه سریعاً بر وضعیت عمیلیاتی شرکت تاثیر می گذارد و سبب کاهش بهای تمام شده تولید می شود.

این مقام مسئول در واکنش به این سوال که نقدینگی لازم جهت اجرای طرح توسعه مذکور چگونه تامین شده است؟، این چنین پاسخ داد: منابع مالی در اختیار شرکت جهت اجرای طرح توسعه جمبزه استفاده می شود و بدین منظور هیچگونه وام ارزی یا ریالی دریافت نشده است. "کفرا" جزو مجموعه هایی است که کمترین هزینه های مالی را در صورت های مالی خود ثبت کرده و هیچگونه معوقات ندارد.

مدیر مالی شرکت فرآورده های نسوز ایران در خصوص تاثیر افزایش نرخ ارز و احتمال برگشت تحریم های بین المللی بر شرایط عملیاتی و سودآوری "کفرا" گفت: به طور قطع این موضوع بر وضعیت شرکت ها همچون این مجموعه اثرگذار است. حال آنکه شرکت در شرایط اعمال تحریم های بین المللی به فعالیت خود ادامه داده و با استفاده از راهکارهای مناسب تحریم ها را که تهدیدی برای هر شرکت به شمار می آید، به فرصت تبدیل کرده است. آنچنان که در شرایط فعلی اغلب مواد نسوز که پیشتر از کشورهای خارجی وارد می شد، توسط شرکت فرآورده های نسوز ایران تولید و به شرکت های سیمانی و فولادی تحویل داده می شود. بر این اساس می توان گفت طبق تجربه سنوات گذشته با انجام برنامه ریزی های مناسب حتی در شرایط اعمال تحریم ها به فعالیت ادامه می دهیم و به سود مطلوب دست خواهیم یافت.