شرکت پالایش نفت اصفهان گزارش عملکرد 12 ماهه سال مالی 96 را با افزایش 43 درصدی هزینه های فروش، اداری و عمومی، افزایش 28 درصدی درآمدهای عملیاتی، رشد پنج درصدی سایر درآمدهای عملیاتی و در نهایت رشد 53 درصدی سود ارایه کرده است. بر این اساس، مدیر عامل این مجموعه بنا به درخواست رییس اداره نظارت بر ناشران بورسی در خصوص این تغییرات توضیح داد.

بر اساس گزارش اکوناپرس، مدیر عامل شرکت پالایش نفت اصفهان در خصوص افزایش هزینه های فروش و اداری "شپنا" در دوره عملکرد 12 ماهه سال مالی 96 عنوان کرد: بنا بر آئین نامه اجرایی در حالی پرداخت کل عوارض آلایندگی بر عهده شرکت های آلاینده قرار داده شده که در سال 95 عوارض آلایندگی فروش فرآورده های یارانه پذیر در قالب یارانه اعطایی دولت و از طریق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی جبران می شد. این موضوع منجر به افزایش هزینه های فروش و اداری در سال 96 شده و در نهایت در گزارش عملکر پایان سال مالی مذکور بالغ بر 1.114.812 میلیون ریال هزینه در نظر گرفته شده است.

لطفعلی چاوشی در رابطه با درآمدهای عملیاتی نیز گفت: مبلغ 27.317.462 میلیون ریال بابت 2.585.596 مترمکعب نفت کوره تحویلی به امور بین الملل وزارت نفت درآمد شناسایی شده که در گزارش 9 ماهه به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات مذکور از این بابت درآمدی لحاظ نشده است.

وی در خاتمه پیرامون درآمدهای عملیاتی شرکت ابراز داشت: بخش عمده درآمد مرتبط با یارانه حمل نفت خام است که در 9 ماهه سال 96 بر مبنای هر لیتر 98 ریال محاسبه شده که با ابلاغ نرخ های جدید رقم آن به ازای هر لیتر 107 ریال محاسبه می شود و به همین دلیل درآمد این سرفصل افزایش داشته است.