به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، بهمنی‌راد در نشست خبری ویژه پذیره‌نویسی صندوق مختص اوراق دولتی خلیج فارس، با اشاره به گذشت 5 ماه از آغاز به کار فعالیت مجموعه تامین سرمایه خلیج فارس اظهار داشت: در این مجموعه قصد تاسیس زنجیره صندوق‌های درآمد ثابت را داریم. اخیرا صندوق با درآمد ثابت نخل در فرابورس پذیرش شد که پذیره‌نویسی آن در کمتر از سی دقیقه به پایان رسید و 1000 میلیارد تومان مشارکت صورت گرفت.

او اضافه کرد: فردا صندوق مختص اوراق دولتی با نماد ساحل پذیره‌نویسی می‌شود و بعد از آن به سراغ صندوق‌های کالایی، طلا و صندوق در صندوق خواهیم رفت.

بهمنی‌راد با اشاره به اتکای تامین سرمایه خلیج فارس به منابع موجود در هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس برای پذیره‌نویسی صندوق‌ها اظهار داشت: تامین سرمایه خلیج فارس این پتانسیل را دارد که در سال‌های آینده یکی از برترین‌های تامین سرمایه از نظر دارایی‌های تحت مدیریت باشد.

معاون سرمایه‌گذاری و مدیریت دارایی‌های تامین سرمایه خلیج فارس با تاکید بر چشم‌انداز روشن صندوق‌های مختص اوراق دولتی در اقتصاد ایران اظهار داشت: ویژگی این نوع صندوق‌ها این است که سرمایه‌گذاری در سهام را ندارند و 95 درصد از دارایی تحت مدیریت‌ آن‌ها می‌تواند در اوراق دولتی و شرکتی باشد.

معاون سرمایه‌گذاری تامین سرمایه خلیج فارس آمارهای موجود در زمینه اوراق مشارکت را موید فرصت‌های قابل توجه برای صندوق‌های مختص اوراق دولتی دانسته و گفت: اکنون 80 الی 82 درصد اوراق سررسید نشده اوراق دولتی هستند و دولت هم برنامه تعمیق اوراق بدهی را در دستور کار خود دارد. این می‌تواند بازدهی مناسبی را برای دارندگان واحدهای صندوق‌های مختص اوراق دولتی رقم بزند.

او با تاکید بر امکان جایگزینی واحدهای صندوق‌های مختص اوراق دولتی با اوراق دولتی و شرکتی برای شرکت‌های بیمه و بانک عنوان کرد: اکنون منابع در اختیار صندوق‌ها معادل 280 هزار میلیارد تومان است که حتی در مقابل شبکه بانکی نیز حرف برای گفتن دارد.

بهمنی‌راد با تاکید بر اینکه امکان خرید و فروش واحدهای صندوق با یک کلیک در فرابورس فراهم است اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود پذیره‌نویسی صندوق مختص اوراق دولتی خلیج فارس در کمترین زمان ممکن سقف صندوق را تکمیل کند و بعد از آن اقدام برای افزایش سرمایه آغاز شود.

شایان ذکر است مدیریت صندوق مختص اوراق دولتی خلیج فارس را شرکت تامین سرمایه خلیج فارس برعهده‌داشته و مشاور سرمایه‌گذاری ایرانیان تحلیل فارابی عنوان متولی صندوق را عهده‌دار است. موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت ارقام رکن حسابرس پذیره‌نویسی «ساحل» است و بازارگردانی صندوق نیز به عهده صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازرگردانی خلیج فارس است.

ارزش مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری در جریان پذیره‌نویسی ساحل 1000 تومان است. در جریان این عملیات 100 میلیون واحد سرمایه‌گذاری انتشار خواهد یافت که 2 میلیون واحد سرمایه‌گذاری ممتاز و 98 میلیون واحد سرمایه‌گذاری عادی قابل پذیره‌نویسی است.