به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، شرکت‌های لیزینگ ایران و بازرسی فنی و کنترل خوردگی تکین کوی که در ماه‌های گذشته در بورس تهران لغو پذیرش‌شده‌ بودند با درج در تابلوی زرد بازار پایه فرابورس با ارائه گزارش‌های لازم می‌توانند به‌زودی به گردونه معاملات بازگردند تا امکان نقدشوندگی سهامشان برای سهامداران آن‌ها فراهم شود.
بررسی‌ها نشان می‌دهد که شرکت بازرسی فنی و کنترل خوردگی تکین کوی با نماد «رتکو» در تاریخ 25 خردادماه و شرکت لیزینگ ایران با نماد «ولیز» نیز در تاریخ 5 مردادماه 1401 از بورس تهران لغو پذیرش ‌شده‌اند.

به دنبال خروج این نمادها از تابلوی معاملات بورس، نماد «رتکو» در تاریخ 9 شهریورماه و نماد معاملاتی ولیز در 23 شهریورماه سال جاری در تابلوی زرد بازار پایه درج شده و آماده طی کردن فرایند بازگشایی نماد در این تابلو هستند.

شرکت بازرسی فنی و کنترل خوردگی تکین کوی با نماد معاملاتی رتکو در گروه خدمات فنی و مهندسی قرار گرفته و مالکیت 43.82 درصد از سهام آن متعلق به شرکت سرمایه­گذاری صنایع پتروشیمی (وپترو) است.
همچنین «ولیز» در گروه سایر واسطه‌گری‌های مالی و زیرگروه لیزینگ مالی قرار دارد که در مقطع فعلی بانک تجارت سهامدار 11.2 درصدی سهام آن است.

گفتنی است سرمایه شرکت رتکو 200 میلیارد ریال و سرمایه شرکت ولیز 4 هزار میلیارد ریال است که از این مبلغ 3 هزار و 400 میلیارد ریال آن تاکنون به ثبت نرسیده است.
بر اساس این گزارش نمادهای فوق در صورت احراز شرایط و ارائه مستندات لازم در اسرع وقت بازگشایی خواهند شد تا امکان نقدشوندگی آن‌ها فراهم شود.