به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران، سهم معاملات تابلوی بازار فیزیکی فراورده‌های هیدروکربوری این هفته ۱۸ هزار و ۹۵۲ میلیارد و ۲۶۹ میلیون ریال برای ۱۱۴ هزار و ۷۷۸ تن فراورده بود. بدین ترتیب ۸۷.۸ درصد از معاملات این هفته به بازار فیزیکی فراورده‌های هیدروکربوری تعلق داشت.

رینگ بین‌الملل ۱۴ هزار و ۲۴ میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال و رینگ داخلی ۴ هزار و ۹۲۷ میلیارد و ۶۸۹ میلیون ریال از معاملات بازار فیزیکی فراورده‌های هیدروکربوری را در هفته چهارم آذر میزبانی کردند. در این هفته به‌ترتیب فراورده‌های نفتای کامل، نفتای سبک و ته‌مانده برج تقطیر در رینگ بین‌الملل و فراورده‌های سی‌اس‌او، آیزوریسایکل و حلال ۵۰۳ در رینگ داخلی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

ارزش معاملات ۱۸۰ هزار و ۳۷۳ ورقه سلف موازی استاندارد فروخته‌شده در هفته منتهی به ۳۰ آذر بیش از ۲ هزار و ۳۴۸ میلیارد و ۶۰۷ میلیون ریال بود. ۲ هزار و ۵۶۶ ورقه گواهی ظرفیت به ارزش ۱۳۹ میلیارد و ۹۴۲ میلیون ریال، ۲۲۱ میلیون و ۲۵۲ هزار و ۴۶۰ کیلووات‌ساعت برق به ارزش ۱۳۷ میلیارد و ۴۵۲ میلیون ریال و ۲۰ قرارداد آتی به ارزش ۲ میلیارد و ۵۹۵ میلیون ریال نیز در هفته پایانی پاییز دادوستد شدند

معاملات چهارشنبه 

رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران روز چهارشنبه میزبان معاملات ۳۵ هزار تن فول‌رنج نفتا و ۳۰ هزار تن نفتای سبک شرکت نفت ستاره خلیج فارس به ارزش ۳۴ میلیون و ۳۵۱ هزار و ۴۰۰ دلار بود.

ارزش معاملات فول‌رنج نفتا ۱۸ میلیون و ۴۵۴ هزار و ۱۰۰ دلار و ارزش معاملات نفتای سبک ۱۵ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۳۰۰ دلار بود. برای نفت سبک به‌ارزش ۶۶ هزار و ۶۰۰ دلار رقابت درگرفت.

هزار تن ریفورمیت پتروشیمی بوعلی‌سینا نیز در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران معامله شد.

در رینگ داخلی هم چهارشنبه ۵۰۰ هزار تن سی‌او پالایش نفت آبادان، هزار و ۱۲ تن پنتان پلاس پتروشیمی پارس، ۸۰۹ تن میعانات گازی مجتمع گاز پارس جنوبی و ۲۰۰ تن ریفورمیت پتروشیمی بوعلی‌سینا دادوستد شد.

ارزش کل معاملات روز چهارشنبه ۱۰ هزار و ۹۶۸ میلیارد و ۹۹۳ میلیون ریال بود.

عرضه‌های شنبه

روز شنبه هزار و ۱۹۶ تن اکستراکت سنگین DAE40 شرکت نفت ایرانول در رینگ داخلی بورس انرژی ایران عرضه می‌شود.