بر اساس گزارش اکوناپرس، مجید بنویدی، مدیر عامل بیمه میهن در نامه توضیحاتش پیرامون دلایل موثر کاهش زیان این شرکت با اشاره به کاهش شش درصدی حق بیمه صادر شده و رشد پنج درصد خسارت پرداختی عنوان کرد: این شرکت در راستای اصلاح ساختار مالی درخواست آزادسازی ذخایر فنی تکمیلی در محاسبات ذخیره به مبلغ 251 میلیارد ریال کرده که با محاسبه ذخیره مربوط به سال 96 به مبلغ 30 میلیارد ریال منجر به شناسایی درآمد 221 میلیارد ریالی از محل آزادسازی این ذخیره تحت سرفصل کاهش ذخایر فنی در صورت سود و زیان شده است.

وی همچنین در خصوص برآوردهای سال مالی 97 و چگونگی دستیابی به افزایش 90 درصدی حق بیمه تولیدی نسبت به سال 96 گفت: با توجه به روند عملکرد شرکت در سنوات گذشته، درآمد فروش شرکت با تقویت شبکه فروش طی عملکرد دو ماهه اول سال 97 نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد 130 درصدی داشته است. بر این اساس پیش بینی می شود با توجه به روند فعلی و تغییرات انجام شده دستیابی به فروش برآوردی امکان پذیر باشد.

این مقام مسئول در خاتمه به رشد 33 درصدی هزینه های اداری و عمومی نسبت به پیش بینی قبلی اشاره کرد و ابراز داشت: این امر متاثر از دریافت 41 میلیارد ریال ذخیره مطالبات مشکوک الوصول سنواتی در پایان سال مالی 96 رقم خورده است.