به گزارش اکونا پرس،

به نقل از مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران، هفته گذشته ۸۱ هزار و ۱۸۱ تن فراورده هیدروکربوری به ارزش ۱۴ هزار و ۳۵۲ میلیارد و ۲۸۵ میلیون ریال در تابلوی نفت،گاز و سایر حامل‌های انرژی فروخته شد که معادل ۸۷ درصد از ارزش کل معاملات این هفته بود.

در هفته منتهی به ۲۸ دی‌ماه، ارزش معاملاتی رینگ بین‌الملل ۶ هزار و ۴۲۶ میلیارد و ۳۲۵ میلیون ریال و ارزش معاملاتی رینگ داخلی ۷ هزار و ۹۲۵ میلیارد و ۹۵۹ میلیون ریال بود. در این هفته فراورده‌های نفتای سبک، MTBE و گاز مایع در رینگ بین‌الملل و فراورده‌های حلال ۴۰۲، آیزوریسایکل و حلال ۴۱۰ در رینگ داخلی به‌ترتیب بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

ارزش معاملات ۲۹ هزار و ۱۵۸ ورقه سلف موازی استاندارد فروخته‌شده در این هفته نیز بیش از هزار و ۵۹۴ میلیارد و ۸۶۲ میلیون ریال بود. همچنین ۳ هزار و ۹۰۰ عدد اوراق گواهی ظرفیت به ارزش ۲۱۴ میلیارد و ۸۶۴ میلیون ریال، ۳۷۹ میلیون و ۸۳۱ هزار و ۵۶۰ کیلووات‌ساعت برق به ارزش ۲۶۸ میلیارد و ۱۳۶ میلیون ریال و ۱۴ قرارداد آتی به ارزش ۱ میلیارد و ۷۴۴ میلیون ریال در هفته چهارم دی دادوستد شد.

معاملات چهارشنبه

روز چهارشنبه ۳۰ هزار تن نفتای سبک شرکت نفت ستاره خلیج فارس به ارزش ۱۸ میلیون و ۷۸۷ هزار و ۵۰۰ ریال در رینگ بین‌الملل معامله شد.

چهارشنبه ۵۰ هزار و ۸۵۵ تن فراورده هیدروکربوری به ارزش ۱۰ هزار و ۵۲۰ میلیارد و ۸۹۴ میلیون ریال در دو رینگ داخلی و بین‌الملل معامله شد.

رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران چهارشنبه میزبان معاملات هزار تن MTBE عمده شرکت پتروشیمی بندر امام و و ۵۰۰ تن رافینت۲ شرکت پتروشیمی شیمی‌بافت نیز بود.

در رینگ داخلی هم ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن نفت سفید ویژه خوراک صنایع شرکت پالایش نفت تبریز، ۴۱۸ تن حلال ۴۰۲ همین پالایشگاه، ۳ هزار و ۱۴ تن میعانات گازی پالایش گاز خانگیران، ۴۰۰ تن ریفورمیت پتروشیمی بوعلی‌سینا و ۲۲ تن نیتروژن مایع شرکت صنایع طبی آرکاشیمی سورنا معامله شد.

عرضه‌های شنبه

روز شنبه نیز ۵ هزار تن گاز بوتان شرکت نفت ستاره خلیج فارس در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران عرضه خواهد شد.