بر اساس گزارش اکوناپرس، مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه 18 درصدی "شتران" و نیز افزایش سرمایه 435 درصدی "غویتا" را صادر کرد و این مجموعه ها فرصت دارند تا 60 روز پس از صدور مجوز نسبت به اجرای این برنامه اقدام کنند.

شرکت پالایش نفت تهران با سرمایه فعلی 16 هزار میلیارد ریال در نظر دارد تا مبلغ دو هزار و 900 میلیارد ریال به سرمایه خود بیافزاید. اندوخته ‌طرح‌ و‌ توسعه منبع تامین نقدینگی لازم جهت اجرای برنامه افزایش سرمایه 18 درصدی "شتران" تعیین شده و اصلاح‌ ساختار ‌مالی هدف این مجموعه از انجام آن است.

علاوه بر این، شرکت ویتانا درصدد است تا 244 میلیارد ریال به سرمایه فعلی خود اضافه کند تا بدین ترتیب "غویتا" 300 میلیارد ریالی شود.

این مجموعه برای انجام برنامه افزایش سرمایه 435 درصدی خود از منابعی همچون مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و نیز سود انباشته استفاده می کند. به طوریکه، مبلغ 191 هزار و 47 میلیون ریال آن از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و مابقی از محل سود انباشته تامین می شود.

در پایان این گزارش می افزاید، اجرای‌ طرح ‌ارتقاء ‌ظرفیت ‌تولید‌ و‌ اضافه ‌کردن‌ محصولات‌ جدید‌ به سبد محصولات ‌شرکت هدف از انجام این برنامه اعلام شده است.

اهداف

محل

میزان افزایش سرمایه(درصد)

نام شرکت

اصلاح‌ ساختار ‌مالی

 

اندوخته ‌طرح‌ و‌ توسعه

 

18

پالایش نفت تهران

اجرای‌ طرح ‌ارتقاء ‌ظرفیت ‌تولید‌ و‌ اضافه ‌کردن‌ محصولات‌ جدید‌ به سبد محصولات ‌شرکت

همچون مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و نیز سود انباشته

435

ویتانا