به گزارش اکونا پرس،

به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، قرار است امروز با فراخوان اتحادیه‌های کارگری تظاهرات گسترده دیگری در فرانسه برگزار شود. در این شرایط یکی از عمده‌ترین نگرانی‌های برخی مردم فعالیت قطار‌ها و حمل و نقل عمومی در زمان تعطیلات سال نو است.

قرار است امروز در سراسر فرانسه معلمان و کارکنان بیمارستان هم به تظاهرات کارکنان بخش حمل و نقل ریلی بپیوندند. کنفدراسیون دموکراتیک کار هم که در اکثر موارد حامی دولت است، قرار است در تظاهرات امروز شرکت کند. تظاهرات امروز آزمونی برای معترضان و اعتصاب کنندگان محسوب می‌شود. به هر حال معترضان قصد عقب نشینی ندارند.

مردی می‌گوید: هر چقدر که می‌خواهد طول بکشد. می‌دانید ما با این اصلاحات چه چیز‌هایی را در خصوص طول دوره کار و مستمری از دست می‌دهیم؟ ما تا هر زمانی که لازم باشد، ادامه می‌دهیم.

حمل و نقل عمومی به شدت مختل شده است. در پاریس اکثر خطوط مترو در روز سه شنبه تعطیل خواهد بود. پرواز‌های زیادی لغو شده و روند حرکت قطار‌ها بسیار کند خواهد بود.

این اوضاع مردم فرانسه را خشمگین کرده و ممکن است دولت را در جهت حفظ اصلاحات بازنشستگی ترغیب کند.

برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه در این باره گفت کارکنان بخش حمل و نقل ریلی می‌توانند مانع از آن شوند که میلیون‌ها نفر از مردم فرانسه در زمان سال نو به تعطیلات بروند. این در حالی است که بسیاری از ماه‌ها پیش بلیت قطار خود را رزرو کرده اند تا در این زمان نزد اعضای خانواده و نزدیکان خود بروند. اما حالا یا باید در خانه بمانند یا با ماشین سفر کنند.

قرار است روز چهارشنبه جلسه‌ای تعیین کننده میان دولت و اتحادیه‌ها برگزار شود.